آفتاب
لادن نیکنام در گفتگو با مهر؛

شعرهایم در «خانه سرخ است» ۳۰ تابلوی نقاشی را همراهی می کنند

شعرهایم در «خانه سرخ است» ۳۰ تابلوی نقاشی را همراهی می کنند

مجموعه شعر «خانه سرخ است» سروده لادن نیکنام با رویکرد هماهنگی شعر با نقاشی تا چندی دیگر توسط نشر ثالث منتشر و راهی بازار نشر می شود.

لادن نیکنام نویسنده و شاعر در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در حال حاضر دو مجموعه شعر در آستانه چاپ دارم که یکی از آن ها «دوازده بچه ای که نداشتم» نام دارد. این کتاب یک دفتر شعر است که آثار ۴ سال اخیرم را در بر می گیرد.

وی افزود: فضای شعرهای این کتاب تغزلی، اجتماعی و تاریخی اند و در قالب سپید سروده شده اند. شعرها از نظر زبانی تقریبا یکسان هستند ولی از نظر فرم و اجرا متفاوت اند. «دوازده بچه ای که نداشتم» این روزها توسط انتشارات فرهنگ ایلیا مراحل آماده سازی برای چاپ را طی می کند و مجوز چاپش مدتی است که از طرف وزارت ارشاد صادر شده است.

این داستان نویس در ادامه گفت: کتاب دیگری هم که آماده چاپ دارم، «خانه سرخ است» نام دارد که مجموعه ای از شعرهای من و نقاشی های یلدا خواجه زاده را شامل می شود. همیشه در تاریخ این گونه بوده که شاعر ابتدا شعر را می سروده و سپس نگارگر برای آن شعرها تصویر می ساخته است. اما در روال تولید کتاب «خانه سرخ است» عکس این مسیر طی شده و شاعر براساس نقاشی ها، شعر سروده است.

نیکنام گفت: یلدا خواجه زاده از شاگردان گل و مرغ آقای آیدین آغداشلو است و شعرهای کتاب «دوازده بچه ای که نداشتم» براساس ۳۰ تابلوی این نقاش سروده شده اند. در این نقاشی ها زنانگی و جنگ و مفاهیمی از این دست دیده می شد. قرار است این کتاب توسط نشر ثالث منتشر شود و همزمان با انتشارش، نمایشگاهی از این ۳۰ تابلو هم در گالری این ناشر برپا شود. این کتاب به زودی برای گرفتن مجوز چاپ به وزارت ارشاد رفته و قرار است برای نمایشگاه کتاب سال آینده منتشر شود.

کد N1556491

وبگردی