آفتاب

ضرب و شتم دستفروشان؛ از فومن تا بازار ارومیه

ضرب و شتم دستفروشان؛ از فومن تا بازار ارومیه

پس از درگیری ماموران سد معبر شهرداری فومن با یک زن دستفروش، این بار در ارومیه یک دستفروش مورد ضرب و شتم ماموران شهرداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از موج رسانه ای علیه ضرب و شتم یک زن دستفروش فومنی، بیست و نهم آبان ویدئوی تکان‌دهنده دیگری از ضرب و شتم یک دستفروش در ارومیه،  در فضای مجازی منتشر شد.

در این ویدئو، فردی که پس از ضبط اموالش  بر زمین افتاده، دوباره توسط مأمور سدمعبر به باد کتک گرفته می شود که در این حین یک نفر از پرسنل نیروی انتظامی برای وارد نشدن آسیب به دستفروش، مانع از اقدام مأمور شهرداری می شود.

ظاهرا این روزها طرح برخورد با دستفروشان در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفته و به همین بهانه، ماموران سد معبر در شهرهای مختلف راهی خیابان‌ها می‌شوند و دستفروشان را با خشن ترین نوع برخورد، به قول خودشان، جمع آوری می کنند.

و آنچه از همه جالبتر است، واکنش مسئولان شهرداری پس از رسانه‌ای شدن این برخوردهاست. مسئولان شهرداری ها که این ماموران را برای جمع آوری دستفروشان راهی خیابان ها می‌کنند و به آنها ماموریت می دهند که بساط روزی یک عده را به هر طریق ممکن برچینند،  هر بار اعلام می‌کنند که مامور سد معبر خاطی است و اخراج می شود. در رابطه با دستفروش ارومیه ای نیز شهردار ارومیه از برخورد با مامور خطاکار شهرداری و اخراج وی و عذر خواهی از دستفروش محترم پس از بررسی حادثه خبرداده است.

حال سوال اینست که آیا قرار است در شرایط فقدان فرصت‌های شغلی شایسته، این نوع برخوردهای قهری با دستفروشان ادامه پیدا کند و هربار پس از رسانه‌ای شدن و برخاستن موج اعتراضات،  شهرداران و مسئولان شهر، دلجویانه اظهار نظر کنند و به این ترتیب،  از سیستم شهرداری سلب مسئولیت شده و قضیه به دست فراموشی سپرده شود؟

کد N1556454

وبگردی