آفتاب
استاندار خوزستان خبر داد

بازگشت 470 هزار زائر ایرانی به کشور از مرزهای شلمچه و چذابه

بازگشت 470 هزار زائر ایرانی به کشور از مرزهای شلمچه و چذابه

چذابه- ایرنا- استاندارخوزستان به آخرین جزئیات تردد زائران اربعین حسینی از دو مرز چذابه و شلمچه اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر ار مرزهای استان به عتبات عراق عزیمت کرده اند که بیش از 470 هزار نفر نیز به کشور بازگشته اند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه درحاشیه بازدید از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه اظهارکرد: تاکنون بیش از 600 هزار زائر از مرز شلمچه به سمت عراق سفر کرده اند که امروز 40 هزار زائر اتباع خارجی نیز به این جمع اضافه شدند.
وی افزود: همچنین از پایانه مرزی چذابه بیش از 440 هزار نفر به سمت کربلای معلی عبور کرده اند که درمجموع می توان گفت تاکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر از مرزهای استان به کشور عراق سفر کرده اند.
استاندار خوزستان ادامه داد: از این تعداد تاکنون حدود 470 هزار نفر به کشور بازگشته اند که180 هزار نفر از مرز چذابه و حدود 290 هزار نفر از مرز شلمچه وارد کشور شده اند.
وی بیان کرد: با توجه به این که بخش عمده ای از زیرساخت ها در دو پایانه مرزی استان از پیش تعیین شده بود ،مسیر روانی را در دو پایانه مرزی شاهد بودیم.
شریعتی تصریح کرد: درپایانه مرزی شلمچه و چذابه به همت مسئولان محلی، استانی و کشوری مشکلات زیرساختی به حداقل رسید و در چذابه تنها در بخش پارکینگ با محدودیت‌هایی مواجه بودیم.
وی ادامه داد:همدلی وهمکاری بین بخشی مسئولان استان برای ساماندهی زائران اربعین حسینی و فراهم ساختن زیرساخت ها برای سهولت در تردد وسایل نقلیه جای قدردانی دارد.
استاندار خوزستان گفت: همچنین از تمامی دستگاه‌های اجرایی نظیر ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی ، سپاه ، اداره کل اطلاعات ، فرمانداری دشت آزادگان ، شهرداری، سازمان حمل و نقل راهداری و جاده ای، آبفای استان،هلال احمر ،آبفای روستایی، بهداشت و درمان ، ستاد عتبات عالیات و رسانه ها قدردانی می کنم.
وی بیان کرد: سعی داریم در سال آینده خدمت بیشتری به زائران اربعین حسینی ارائه دهیم وشرایط بهتری را برای اسکان و تردد زائران فراهم کنیم.
شریعتی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که پیش‌بینی شده است در سال های آینده خوزستان جایگاه اصلی را برای انتقال زائران پیدا می کند و امید است بتوانیم مشکلات زیرساختی را در پایانه مرزی چذابه به صورت کامل برطرف سازیم.
وی یادآورشد: درپایانه مرزی شلمچه تنها پنج درصد مشکل زیرساختی وجود دارد و سال آینده قصد داریم مشکلات سخت افزاری پایانه مرزی چذابه را نیز برطرف سازیم.
مرز چذابه در 110 کیلومتری غرب اهواز قرار دارد.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضا خبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
کد N1556009

وبگردی