آفتاب
دری نجف آبادی:

کنگره عظیم اربعین تجلی اتحاد و بلوغ فکری مسلمانان است

کنگره عظیم اربعین تجلی اتحاد و بلوغ فکری مسلمانان است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کنگره عظیم اربعین حسینی، تجلی اتحاد، انسجام و بلوغ فکری مسلمانان است که چهره حقیقی اسلام ناب را برای جهانیان به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه همزمان با اربعین حسینی، در میان عزاداران اربعین سیدالشهدا(ع) در مصلای بیت المقدس شهر اراک اظهار داشت: حضور مردم در اربعین حسینی تجلی جریان اسلام ناب محمدی است و دنیا بداند که این حضور پرشور، چهره حقیقی اسلام اصیل است.

وی افزود: کنگره عظیم اربعین حسینی نشان دهنده اتحاد و انسجام مسلمانان و در حقیقت نه گفتن به اسلام آل سعود و داعش و اسلام انگلیسی و آمریکایی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: کنگره عظیم و بی بدیل دینی اربعین باید هر سال با شکوه و حضور گسترده تر از پیش برگزار شود و پیام عظیم واقعه کربلا را به گوش جهانیان برساند.

دری نجف آبادی تصریح کرد: در این مسیر باید اتحاد، انسجام و یکپارچگی همه مسلمانان واقعی اعم از شیعه و سنی حفظ شود و ندای حق خواهی و بیزاری از ظلم و تروریسم و داعش را طنین انداز کند.

وی خاطرنشان کرد: اتحاد و انسجامی که امروز در جریان برگزاری کنگره عظیم اربعین به چشم می خورد به سبب ایمان و همچنین بلوغ فکری مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پس از واقعه عاشورا دشمنان اسلام تصور می کردند که با شهادت امام حسینی(ع) و یارانش، این واقعه نیز به دست فراموشی سپرده شده و بی اثر می شود اما تصور آنها کاملا غلط بود و امروز می بینیم که هر سال خیل عظیم سوگواران و ارادتمندان امام حسینی(ع)، ندای حق خواهی آن حضرت را تکرار و احیا می کنند.

دری نجف آبادی افزود: کنگره اربعین در واقع نقشه و چراغ راهی برای امت های اسلامی است و ما وظیفه داریم پیام متعالی واقعه عاشورا را تبیین و ترویج کنیم که خوشبختانه امروز ابزارهای بسیاری برای انجام این وظیفه مهم در دست داریم.

وی ادامه داد: دشمن همواره به دنبال آن است که چهره ای خشن و نامناسب از اسلام و مسلمانان به جهان ارائه دهد بنابراین در چنین شرایطی نقش اقدامات و اعمال ما در معرفی صحیح دین اسلام به جهان اهمیت دو چندان دارد و هر کس از این موضوع غفلت کند در واقع برخلاف پیام و آرمان عاشورا قدم برداشته است.

کد N1555940

وبگردی