آفتاب

جاماندگان از پیاده روی مسیر عشق

جاماندگان از پیاده روی مسیر عشق

ایلام - ایرنا - هنوز باورش نمی شود که یک هزار و 800کیلومتر راه را از مشهد پایتخت معنوی ایران تا مهران طی کرده باشد ولی در مهران نقطه ای که عطر کربلا از آنجا به مشام می رسد به علت بسته شدن مرز ناباورانه سفرش همینجا متوقف و در لیست بازماندگان پیاده روی مسیر عشق قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، وقتی از شرق کشور به سمت غرب براه افتاد و از حرم امام مهربانی ها خداحافظی کرد عشق زیارت امام مظلوم حضرت اباعبدالله(ع) در وجودش لبریز شده بود و تمامی سختی های راه را عاشقانه به ذوق زیارت حرم شش گوشه آقا اباعبدالله(ع) بجان خرید.
ولی وقتی به مهران رسید و با بسته شدن مرز مواجه شد اگر چه ندیدن بین الحرمین برایش سنگین بود ولی وقتی خدمات دهی به زائران را در مرز مهران مشاهده کرد در ردیف آنها قرار گرفت و همچون بسیاری از مردم مهران خدمت رسانی به زائران را با زیارت حرمش معامله کرد.
اگرچه امروز میلیونها عاشق حسینی خود را با پای پیاده از گوشه گوشه جهان به پیاده روی عظیم اربعین در کربلا رسانده و در این سرزمین متفاوت نمایشی از اتحاد و همبستگی شیعیان را به نمایش گذاشتند ولی بسیاری از بازماندگان این پیاده روی از راه دور ارادت خود را به سومین پیشوای جهانیان ابراز می کنند.
اکنون هزاران عاشق جا مانده از پیاده روی اربعین که شرکت در عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان در کربلا برایشان فراهم نشده خدمات دهی به زائران اربابشان را ترجیح داده اند و از تمام توان برای ارائه خدمت به آنها استفاده می کنند.
عمده جاماندگان از پیاده روی مسیر عشق که توفیق زیارت نصیبشان نشده علاوه بر خدمت رسانی به زائران در این استان و جنوب کشور، در جای جای ایران با شرکت در آیین های سوگواری اباعبدالله(ع) باردیگر نمایشی از عشق به اهل بیت(ع) بویژه امام حسین(ع) را به تصویر کشیده اند.
با توجه به موج بازگشت زائران اربعین حسینی از مهران ، خدمت رسانی به این افراد به اوج رسیده و محورهای ارتباطی در مناطق مختلف این استان میزبان زائران برگشتی از بین الحرمین هستند.
به گزارش ایرنا، در آستانه اربعین حسینی روند عزیمت زائران مناطق مختلف کشور کربلای معلی و دیگر عتبات عالیات کشور همسایه عراق از طریق خروجی مرزی مهران روز به روز افزایش است و در مجموع یک میلیون زائر از مرز مهران راهی عتبات عالیات شده اند.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.
خبرنگار: آزاده خرم**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
7171/6060
کد N1555918

وبگردی