آفتاب

مدرس حوزه علمیه قم: نهضت عاشورا با گذشت زمان باعظمت تر می شود

مدرس حوزه علمیه قم: نهضت عاشورا با گذشت زمان باعظمت تر می شود

یاسوج- ایرنا- مدرس حوزه علمیه قم با تسلیت اربعین حسینی، گفت: نهضت عاشورا و قیام کربلا با گذشت زمان نه تنها فراموش نمی شود بلکه روز به روز بر عظمت و شکوه آن نیز افزوده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل بهشتی روز یکشنبه در جمع عزاداران اربعین حسینی در مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج اظهار داشت: تمامی حوادث و رویدادهای دنیا بر اثر مرور زمان رو به فراموشی رفته و از اذهان مردم خارج می شوند در حالی که واقعه خونین عاشورا از این قاعده کلی مستثنی است.
وی گفت: هر چه قدر زمان می گذرد انسان های حق طلب و آزادیخواه بیشتری در نقاط مختلف دنیا به نهضت عاشورا گرایش و تمایل پیدا می کنند.
مدرس حوزه علمیه قم افزود: پیاده روی اربعین حسینی علاوه بر آنکه حرکت مهم مذهبی و فرهنگی است بزرگترین اجتماع مسلمانان دنیا پس از کنگره حج به شمار می رود.
حجت الاسلام بهشتی با اشاره به شرکت حدود 20 میلیون نفر در این پیاده روی، بیان کرد: علاوه بر شیعیان و مسلمانان طرفداران دیگر ادیان و مذاهب از جمله مسیحی، یهودی و نصرانی و مردم کشورهای مختلف دنیا نیز در این پیاده روی حضور می یابند.
وی شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی را نوعی توفیق مهم الهی دانست و عنوان کرد: حضور افراد در آن به طور خودجوش و بدون هیچگونه تبلیغ، تطمیع و یا فشار است.
مدرس حوزه علمیه قم ابراز داشت: شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش حرارتی در قلب مسلمانان، حق طلبان و آزادیخواهان دنیا ایجاد کرده که هرگز سرد و خاموش نخواهد شد.
حجت الاسلام بهشتی افزود: اسارت اهل بیت (ع) پس از واقعه عاشورا توسط یزید و حکومت بنی امیه با هدف مقابله با ظلم ستیزی دیگر مسلمانان انجام گرفت اما این توطئه شوم خنثی و پیام نهضت کربلا به نحو مطلوبی ابلاغ شد.
وی اظهار داشت: مهمترین درس های نهضت عاشورا به مسلمانان و بشریت شامل آزادگی، حق طلبی و ظلم ستیزی است و این قیام تاریخی بهترین الگو برای مبارزه با ظلم و ستم محسوب می شود.
وی افزود: وهابیت با حمایت همه جانبه استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا در حال تبلیغات منفی برای مقابله جدی با نهضت عاشوراست.
حجت الاسلام بهشتی بیان کرد: گروهک تکفیری داعش با هدف شوم مقابله با اسلام و مسلمانان ایجاد شده و اکنون نیز در حال ارتکاب انواع جنایت های ضدبشری در کشورهای اسلامی هستند.
علاوه بر مداحی، عزاداری، سینه زنی و برگزاری تعزیه در این آیین خطبه حضرت زینب (س) و زیارت اربعین نیز قرائت شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
کد N1555903

وبگردی