آفتاب

قطار شهری تهران خرداد ماه 96 به هشتگرد می رسد

قطار شهری تهران خرداد ماه 96 به هشتگرد می رسد

کرج -ایرنا- نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان درمجلس شورای اسلامی گفت که با پیگیری های صورت گرفته، قطار کرج - هشتگرد تا خرداد ماه سال آینده بر روی ریل قرارمی گیرد و قطار شهری تهران از این طریق به شهر جدید هشتگرد متصل می شود.

محمود بهمنی روز شنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا، افزود: بودجه مورد نیاز دراین زمینه تخصیص داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تحقق این موضوع باعث می شود که بخشی از جمعیت به این استان مهاجرت کنند، باید پیش بینی های لازم صورت گیرد.
وی اضافه کرد: چنانچه این امکانات فراهم شود شاهد افزایش جمعیت نیز دراین منطقه خواهیم بود.
بهمنی خاطرنشان کرد: پیش از رشد جمعیت باید زیرساخت های لازم متناسب با نیازهای منطقه را توسعه دهیم و به نوعی ایجاد اشتغال، احداث مدرسه و دانشگاه برای این شهر ضروری است.
نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان گفت: وقتی مردم حاضر هستند که برای سکونت به این منطقه بیایند، باید سهم آب آنها نیز به شهر جدید هشتگرد اختصاص یابد گرچه با تدبیر دولت و اختصاص آب از سد طالقان بخشی از مشکلات کم آبی این شهر حل شد اما با رشد جمعیت نیاز به آب نیز افزایش می یابد.
بهمنی افزود: یکی ازاهداف دولت جمهوری اسلامی تمرکززدایی از مرکز و خروج از تهران است که باید برای اجرای این هدف حداقل امکانات را فراهم کنیم تا مردم انگیزه مهاجرت معکوس را داشته باشند.
این نماینده مجلس گفت: امکانات در ساوجبلاغ محدود است، حتی کرج نیز با زیرساخت های محدود مواجه است و به نوعی استان البرز برغم اینکه 40 کیلومتر با تهران فاصله دارد، ازلحاظ محرومیت گویا 800 کیلومتر فاصله دارد.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی ** انتشاردهنده:داریوش غفاری
کد N1555422

وبگردی