آفتاب

جذب نیروی بومی در دستور کار قرار گیرد/ به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم

جذب نیروی بومی در دستور کار قرار گیرد/ به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم

دبیر خانه کارگر در همایش سالروز تصویب قانون کار از کمیته کارگری فرمانداری لامرد خواست؛ موضوع بکارگیری نیروی بومی را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، عبدالرضا روحی (دبیر خانه کارگر لامرد و مهر) ضمن گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار و تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی گفت: خانه کارگر در سال جاری به دو موضوع آموزش و  درمان ورود پیدا کرد که یکماه گذشته کمیته بیمه و درمان خانه کارگر با حضور پزشکان و آقای شوکت (عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) تشکیل شد. در نتیجه کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی شهرستان لامرد راه‌اندازی شد. با راه‌اندازی این کمیسیون دیگر کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی منطقه نیاز نیست به لار و شیراز مراجعه کنند بلکه می‌توانند در درمانگاه تامین اجتماعی لامرد تشکیل پرونده دهند.

روحی ادامه داد: اگر مسئولی از جامعه کارگری حمایت می‌کند؛ ما انتظار داریم در جلسات بیمه و درمان خانه کارگر حضور پیدا کند و نگران درمان جامعه کارگری باشد.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند خانه کارگر برای ما چه خدماتی داشته است؟ اظهار داشت: خانه کارگر به عنوان تشکیلات مردمی از هیچ جا حمایت نشده و تنها با حق عضویت اعضای کارگری توانسته با حمایت همه‌جانبه از جامعه کارگری در زمینه‌های آموزشی، رفاهی، درمانی و بیمه‌ای به کارگران خدماتی  ارائه کند.

دبیر خانه کارگر لامرد و مهر با بیان اینکه از اعضای خانه کارگر می‌خواهیم با ارائه انتقادات و پیشنهادات ما را در ارائه خدمات و پیشبرد اهداف یاری نمایند، اضافه کرد: 700 عضو خانه کارگر از سال گذشته تاکنون در آموزش‌های کوتاه‌مدت رشته‌های کامپیوتر، هنر و... شرکت کرده و علاوه بر آن از خدمات دانشگاه جامع علمی کاربردی خانه کارگر و مهد و پیش دبستانی نگین شهر استفاده می‌کنند و بیش از 500 عضو تشکیلات از خدمات مهمانسراهای خانه کارگر و همچنین خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند شده‌اند. اینها همه از خدمات صنفی خانه کارگر بوده است.

روحی  از کمیته کارگری فرمانداری لامرد خواست موضوع بکارگیری نیروی بومی را در دستور کار خود قرار دهد و اظهار کرد: کمیته کارگری فرمانداری پیگیری نماید تا بکارگیری نیرومی بومی در صنایع منطقه بطور جدی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: ما در بازدیدی از این شهرستان متوجه شدیم، صنایع کارگر زیادی را می‌خواهند و جای شکرش باقی است.ظرفیتی که با تلاش نمایندگان محترم مجلس و مسئولان شهرستان ایجاد شده باید طوری استفاده شود که نیروهای آماده به کار بومی در صنایع مشغول شوند تا جامعه‌ای پویا و فعال داشته باشیم.

این فعال کارگری در پایان گفت: جامعه کارگری به اعتراض خود با لایحه اصلاح قانون کار و طرح ادغام درمان سازمان تامین اجتماعی ادامه می‌دهد.

مراسم سالروز تصویب قانون کار با توجه به ایام اربعین حسینی باحضور مداح اهل بیت؛ عباس مفتاح برگزار شد که در حاشیه این همایش کارگران و تشکل‌های کارگری شهرستان های لامرد و مهر با امضای طوماری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی؛ اعتراض خود را نسبت به بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار و طرح ادغام درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت ایرانیان اعلام نمودند.

همچنین از مربیان مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت خانه کارگر تجلیل به عمل آمد و گواهی به تعدادی از مربیان دوره تربیت مربی قرآنی مهد دارالقرآن خانه کارگر اهدا شد.

کد N1555278

وبگردی