آفتاب

پیش‌بینی حراج نیویورک برای اثری از فریدا کالو

پیش‌بینی حراج نیویورک برای اثری از فریدا کالو

«دختری با گردبند» اثر فریدا کالو نقاش مکزیکی پس از 60 سال در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و هفته آینده در نیویورک حراج می‌شود.

به گزارش ایلنا، «دختری با گردنبد» اثر فریدا کالو نقاش مکزیکی در سال ۱۹۲۹ توسط این نقاش ترسیم شده است. تابلوی اخیر از سوی همسر کالو به زنی که در اواخر عمر کالو، به او کمک می‌کرده؛ هدیه داده شده.

دستیار کالو که اکنون در دهه ۹۰ زندگی‌‍اش به سر می‌برد، این نقاشی را در اتاق خوابش در کالیفرنیا نگهداری می‌کرده تا اینکه امسال به او پیشنهاد داده شد تا این تابلو را در حراجی ساتبیز به فروش برساند

این حراجی پیش‌بینی کرده که تابلو روز ۲۲ نوامبر حدود ۲ میلیون دلار فروخته شود.

به گفته استاین، این تابلوی رنگ و روغن حس گرما و نزدیکی را منتقل می‌کند.

اکسل استاین، رئیس بخش آمریکای لاتین ساتبیز وضعیت تابلو را عالی توصیف کرده است. او می‌گوید: نقاشی خیلی تازه به نظر می‌رسد. چون در قسمت تاریکی از خانه نگهداری می‌شده، رنگ‌ها خیلی زنده‌اند.

به نظر می‌رسد سوژه نقاشی خود کالو باشد.

کارشناسان هنری از وجود چنینی تابلویی خبر داشتند چون قبلا یکی از دوستان فریدا کالو از آن عکس گرفته بود، اما کسی خبر نداشت که این تابلو کجاست. این تابلو حدود 60 سال در معرض دید عموم نبوده است.

مالک آن به ساتبیز گفته است که دیه‌گو ریورا این تابلو را در سال ۱۹۵۵ به او هدیه داده است که یک یادگاری از این نقاش داشته باشد.

کد N1555261

وبگردی