آفتاب

رفع کامل مشکل ترافیک و تامین آب زائران اربعین در پایانه مهران/ اختصاص ۵۰۰۰ اتوبوس در قالب ۳۲ هزار سرویس برای بازگشت مسافران از مرز ایلام

رفع کامل مشکل ترافیک و تامین آب زائران اربعین در پایانه مهران/ اختصاص ۵۰۰۰ اتوبوس در قالب ۳۲ هزار سرویس برای بازگشت مسافران از مرز ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: با اختصاص مسیر رفت و برگشت جایگزین در کنار مسیر یک‌طرفه مهران-ا یلام تردد زائران اربعین به صورت روان برقرار شده است.

به گزارش ایلنا، نورالله دلخواه، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام عنوان کرد: با برقرار شدن محدودیت ترافیکی و یک طرفه شدن محور مهران- ایلام و نیز جابجایی مسافران از محور جایگزین ایلام- ملکشاهی- مهران مشکل ترافیک رفع شده و تردد زائران اربعین به صورت عادی و روان برقرار است.

دلخواه گفت: از سوی دیگر برای رفع مشکل تامین آب زائران اصلاحاتی را درشبکه آبرسانی ایجاد کرده‌ایم و از تانکرهای سیار نیز استفاده می‌کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام همچنین عنوان کرد: ۵۰۰۰ اتوبوس را قالب ۳۲ هزار سرویس برای بازگشت زائران اربعین از مرز مهران درنظر گرفته‌ایم.

وی گفت: امسال نسبت به محرم سال گذشته با افزایش محسوس زائران اربعین مواجه شده‌ایم. از اول محرم سال گذشته تا ۱۸ صفر ۸۰۴ هزار و ۴۲۶ زائر از مرز مهران به مقصد عراق خارج شدند که با افزایش محسوس امسال به یک میلیون و ۲۶ هزار و ۵۱۲ نفر رسید.

دلخواه افزود: امسال بیشترین خروج زائران از مرز مهران به روز ۲۸آبان (۱۴۷ هزار و ۴۱۴ نفر) اختصاص داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: از اول محرم تا ۱۸ صفر۹۸۲ هزار و ۷۸۶ ایرانی و ۴۳ زار و ۷۲۶ اتباع خارجی کشورهای پاکستان و افغانستان از مرز مهران به مقصد عراق خارج شده‌اند.

 

کد N1555091

وبگردی