آفتاب
وزیر فرهنگ بوسنی:

تمدن بزرگ ایران برای همه شناخته شده است

تمدن بزرگ ایران برای همه شناخته شده است

وزیر فرهنگ فدراسیون بوسنی و هرزگوین در دیدار معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در سارایوو، گفت: تمدن بزرگ ایران برای همگان شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  «زرا دائیموویچ»  در دیدار عباس خامه‌یار به روابط خوب وزارت فرهنگ بوسنی و هرزگوین و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سارایوو اشاره کرد و حضور در آیین روزهای فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین را که در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، از افتخارات خود دانست.

دویمویچ، با ارائه توضیحاتی پیرامون ساختار وزارت فرهنگ بوسنی و هرزگوین از دعوت خامه‌یار برای سفر به کشورمان قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این سفر در آینده نزدیک انجام پذیرد.

وی افزود: تمدن بزرگ ایران برای هیچکس ناشناخته نیست اما در طول سالیان گذشته متاسفانه رسانه‌ها و مطبوعات در سایه سیاست‌های قدرت‌های بزرگ جهانی سعی در ارائه تصویری نادرست از ایران داشته‌اند و لذا نسل‌های جوان ما اطلاعات چندانی از کشور شما ندارند.

وزیر فرهنگ فدراسیون بوسنی و هرزگوین برگزاری هفته های فرهنگی و هنری را برای شهروندان بوسنی به مثابه پنجره ای به روی این تمدن شگفت برانگیز دانست و آمادگی وزارت فرهنگ فدراسیون بوسنی و هرزگوین را برای هرگونه همکاری با رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در سارایوو جهت برگزاری چنین برنامه‌های بسیار ارزنده اعلام کرد.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران نیز در این دیدار  گفت: برغم فاصله جغرافیایی ایران و بوسنی و هرزگوین اشتراکات فرهنگی بین دو کشور بسیار زیاد است به گونه‌ای که هیچ ایرانی در این کشور احساس غربت نمی‌کند.

عباس خامه یار افزود: در سه دهه گذشته بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تحولات شگرفی در زمینه‌های مختلف هنری از جمله سینما، تئاتر، ادبیات و هنرهای تجسمی روی داده و صاحب نظران و هنرمندان ایرانی با تکیه بر میراث عظیم فرهنگی و تمدنی خود و اندیشه های بزرگانی همچون سعدی، مولوی، حافظ و عطار و خیام و دیگر ستارگان آسمان اندیشه و هنر ایران دست به خلق آثار جدید فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف زده اند که مشتاقان و علاقه مندان زیادی را در سراسر دنیا به سوی خود جلب کرده است.

وی اظهار کرد: دو ملت ایران و بوسنی و هرزگوین می‌بایست عشق و علاقه خود به یکدیگر را با شناخت بیشتر از همدیگر توام نمایند و ما آمادگی خود را برای برگزاری هفته فرهنگی بوسنی و هرزگوین در ایران برای سال آینده اعلام می کنیم و اطمینان داریم که این اتفاق فرخنده با استقبال بی نظیر ایرانیان روبرو خواهد شد.

خامه یار در ادامه از وزیر فرهنگ فدراسیون بوسنی برای بازدید از جمهوری اسلامی ایران دعوت بعمل آورد. در این نشست نیز علی اصغر عامری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین حضور داشت.

کد N1555071

وبگردی