آفتاب

سازمان ملی اقیانوس و جو آمریکا: هوا همچنان گرم می‌شود/فیلم

سازمان ملی اقیانوس و جو آمریکا: هوا همچنان گرم می‌شود/فیلم

مطالعات جدید محققان از ادامه گرم شدن زمین خبر داده و افزایش گرما می تواند مخرب ترین تاثیرات را بر کره زمین داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان ملی اقیانوسی و جوشناسی امریکا  America's National Oceanic and Atmospheric Administration  با مخفف NOAA در جدیدترین گزارش خود آورده است : « زمین همچنان گرم می شود. میزان بارش برف در ۴۸ ایالت امریکا در ماه نوامبر به کمترین حد خود رسیده تا رکورد جدیدی را به ثبت رسانده باشد. همانطور که در نقشه (عکس اصلی)  و در ویدئو دیده می شود، میزان بارش در ایالت های امریکا بسیار ناچیز گزارش شده است.

در نقشه به میزان بارش برف در بین سال های ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۰ میلادی در مقایسه با میزان بارش در ماه نوامبر سال جاری پرداخته شده است.  هر چند که ارائه چنین آماری تعجب برانگیز نیست اما باید گفت بررسی ها از گرم تر شدن زمستان ها خبر می دهند.  اما باید امیدوار بود که این مطالعه مدت زمان طولانی صدق نکرده و شاهد زمستان های سرد باشیم.

این موضوع در حالی است که سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با ماه های مشابه در  ۱۳۶ سال گذشته به عنوان گرمترین ماه به ثبت رسید. ناسا با انتشار داده های ماه سپتامبر از GISS مشخص کرده که ماه سپتامبر با ثبت بیشترین دمای هوا رکورد جدیدی را به خود اختصاص داده است. ثبت چنین دمایی در سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی در حالی است که پیش از این سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی بیشترین دمای هوا را به ثبت رسانده بود.

با وجود اینکه هنوز چند ماهی تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی باقی مانده اما ناسا در خبری اعلام کرده که سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان گرم ترین سال های ثبت شده رکورد جدیدی را به خود اختصاص خواهد داد.

کد N1554801

وبگردی