آفتاب
خبر رئیس‌جمهوری در البرز مطرح کرد

اختصاص اعتبار ۴۲۷ میلیارد تومانی برای حمل‌ونقل البرز

اختصاص اعتبار ۴۲۷ میلیارد تومانی برای حمل‌ونقل البرز

رئیس‌جمهوری گفت: برای بخش حمل‌ونقل استان البرز ۴۲۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که ۱۸۶میلیارد تومان برای قطار شهری و برای اتصال ...

رئیس‌جمهوری گفت: برای بخش حمل‌ونقل استان البرز ۴۲۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که ۱۸۶میلیارد تومان برای قطار شهری و برای اتصال بزرگراه شهید همت به کرج ۷۰میلیارد تومان اختصاص داده شده است.  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن روحانی در بخشی از سخنرانی روز گذشته خود در استان البرز به اقدامات انجام شده در خصوص تسهیل شرایط برای عبور و مرور مردم جهت شرکت در مراسم اربعین اظهار داشت: فهرست بلندبالایی از اقدامات از سال گذشته تا قبل از شروع حرکت زائران به عتبات عالیات در سال جاری انجام شده است.

 

وی افزود: امیدواریم به‌زودی راه‌آهن ایران به راه‏آهن عراق متصل شود تا مردم کشورمان بتوانند در تمام ایام زیارتی سال به عتبات عالیات مشرف شوند و حتی در طول سال بتوانند در قالب سفرهای گردشگری به کشور همسایه مسافرت کنند. رئیس‌جمهوری همچنین از تلاش تمام دستگاه‏ها و نهادهای دست‌اندرکار برای تسهیل سفرهای اربعین از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، پلیس، سازمان‌های امداد و نجات و هلال احمر و نهادهای امنیتی تقدیر و تشکر کرد. روحانی با بیان اینکه «همسایگی این استان با تهران، ضمن نعمت‌های فراوان، بار سنگینی هم بر دوش مردم این استان و شهرستان کرج از جمله بار ترافیکی در این استان گذاشته است»، گفت: نظرسنجی‌هایی که قبل از سفر استانی انجام می‌دهیم، مردم استان البرز تنها استانی است که بعد از بیکاری، مشکل ترافیک را به عنوان مشکل دوم خود مطرح کرده‌اند و این نشان می‌دهد که دولت باید در طرح‌های حمل‏ونقل نسبت به این استان بیش از پیش فعال باشد. رئیس‌جمهوری همچنین به پروژه اتصال بزرگراه همت به آزادراه تهران-کرج اظهار داشت: آزادراه تهران-شمال تا گچسر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، موضوع بعدی افتتاح اتوبان همت است که از مطالبات اصلی مردم محسوب می‏شود که این طرح نیز سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.  وی خاطرنشان کرد: برای بخش حمل‌ونقل استان البرز ۴۲۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که برای قطارشهری ۱۸۶میلیارد تومان و اتصال بزرگراه شهید همت به کرج ۷۰میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

کد N1554723

وبگردی