آفتاب
وزیر بهداشت تاکید کرد

لزوم تلاش ویژه تامین اجتماعی در توسعه بخش درمان جنوب استان بوشهر

لزوم تلاش ویژه تامین اجتماعی در توسعه بخش درمان جنوب استان بوشهر

بوشهر - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه غایب بزرگ منطقه جنوب استان بوشهر تامین اجتماعی است، گفت: تامین اجتماعی تلاش ویژه‌ای برای توسعه سلامت جنوب استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی جمعه‌شب در آئین افتتاح بخش‌های مختلف بیمارستان کنگان اظهار داشت: در حوزه بهداشت کارهایی خوبی انجام شده است؛ در کنگان، بیمارستان این شهر از ۴۷ تخته به ۲۰۰ تخت افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش تخت‌های ویژه بیمارستان کنگان، اضافه کرد: کشور مشکل اقتصادی دارد و باید تقاضاهای ما نیز با همین نگاه انجام شود. همه ما در یک کشتی سوار هستیم، توقعات باید متناسب با داشته‌ها باشد. باید برای همه مردم کار کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از توسعه درمان در کنگان حمایت بیشتر می‌کنیم چون قطب درمانی است، ادامه داد: از بیمارستان جم حمایت می کنیم و برای توسعه امکانات و تجهیزات در عسلویه نیز باید تلاش شود.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان دیر باید تکمیل و افتتاح شود، تصریح کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه اقتصاد است و باید توجه ویژه‌ای به بخش درمان شود.

هاشمی ادامه داد: کسانی که جاده خراب کار می‌کند یا سبب مریضی می‌شوند باید خودشان کنار مردم باشند؛ توقع وزارت بهداشت این است، آنها که سبب مرضی هستند باید پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه خوشحال هستم دیالیز در خارگ ایجاد شده است، گفت: طرح تحول سلامت نتایج خوبی داشته است؛ چهار هزار ام.آر.آی در چهار ماه گذشته در کنگان انجام شده است. طرح تحول سلامت برای محرومان و مستضعفان است و قطعا این طرح را ادامه می‌دهیم ولی اقتصادی ها مخالف هستند. 

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه این مجلس جدید گام بلند برای سلامت مردم بردارد، اضافه کرد: در مورد کنگان، کمک استاندار، نماینده جنوب استان در مجلس تلاش ویژه‌ای داشتند و کمک خیرین قابل توجه و ستایش است.

وی با بیان اینکه غایب بزرگ منطقه جنوب استان بوشهر تامین اجتماعی است، ادامه داد: تامین اجتماعی همان اندازه که حق بیمه می‌گیرد به همان اندازه همت کند. بعد از ساخت و تجهیز توسط وزارت رفاه، وزارت بهداشت کنار شما خواهد بود. 

هاشمی در ارتباط با توسعه نیروی انسانی در جنوب استان بوشهر، اظهار داشت: در برخی رشته ها تحصیل کرده منطقه نداریم و نگاه این است از بومی ها استفاده شود.

کد N1554567

وبگردی