آفتاب

تامین اجتماعی سهم درمان کارگران را در محل دیگری هزینه نکند

تامین اجتماعی سهم درمان کارگران را در محل دیگری هزینه نکند

وزیر بهداشت از اجرای تمام بسته‌های طرح تحول سلامت در بیمارستان توحید جم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ابتدا، سید حسن هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید خود از بیمارستان توحید جم وابسته به وزات نفت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره عدم ارائه خدمات درمانی بر خلاف وزارت نفت، توسط تامین اجتماعی با توجه به جمعیت کارگری این منطقه گفت: جواب این سوال را باید مسئولان تامین اجتماعی بدهند اما شخصا معتقدم اگر در طول سال‌های گذشته، حق بیمه درمانی کارگران این مناطق، صرف درمان شده بود شرایط امروز کشور و مناطق مختلف، با امروز متفاوت بود.

 وزیر بهداشت اظهار داشت: اگر میزان رقمی را که کارگران استان و منطقه عسلویه و جم به صندوق درمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند، در محلی جمع شود که افراد مختلف آن را ببینند شرایط درمان کشور بهبود می‌یابد. من رقم سهم درمان بیمه تامین اجتماعی را می‌دانم و خیلی بیش از آن چیزی است که فکرش را بکنید.

وی توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت و درمان را نیازمند هزینه کردن سهم بیمه درمانی کارگران در این حوزه عنوان کرد و گفت:البته با کمک‌های دولت، وزارت نفت و بهداشت، شرایط بهداشتی و درمانی منطقه ارتقا یابد.

هاشمی تاکید کرد: مسئولان تامین اجتماعی باید سهمی را که کارگران برای درمان خود پرداخت می‌کنند در محل دیگری هزینه نکنند و حتما برای توسعه زیرساخت‌ها و خدمات حوزه سلامت هزینه کنند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در بیمارستان توحید جم، تمام بسته‌های طرح تحول سلامت همانند بیمارستان‌های دولتی در آینده‌ای نزدیک اجرا و این بیمارستان مورد حمایت قرار می گیرد.

هاشمی از بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس و کلینیک‌های تخصصی این بیمارستان بازدید و با پرسنل، بیماران و همراهان آنها گفت‌وگو کرد.

گفتنی است، بیمارستان 66 تختی توحید جم با ضریب اشغال حدود 90 درصد از بیمارستان‌های وزارت نفت است که به مردم جم خدمات ارائه می‌دهد.

کد N1554550

وبگردی