آفتاب
رییس سازمان بهزیستی:

غربالگری اوتیسم برای تمام کشور در دستور کار قرار دارد

غربالگری اوتیسم برای تمام کشور در دستور کار قرار دارد

نیشابور - رییس سازمان بهزیستی گفت: غربالگری اوتیسم رادر ۳۱ استان کشور در دستور کار قرار داده ایم و اگر بتوانیم مداخله به موقع و زود هنگام انجام دهیم می توان به بهبود بیماران کمک کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: راهبردهای بهزیستی، همراهی با خیریه ها و آحاد مردم بوده و بر اساس این راهبردها نهادهای مردمی همکاران ما در سازمان بهزیستی هستند ‌.

وی افزود: کار بزرگی را که خیران در حوزه بهزیستی شروع کرده اند، حمایت می کنیم. رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: ما در ۳۱ استان کشور غربالگری اوتیسم را در دستور کار قرار داده ایم و اگر بتوانیم مداخله به موقع و زود هنگام انجام دهیم، می توان به بهبود نونهالان و بازگشت آن‌ها به زندگی جمعی کمک کرد.

وی تاکید کرد: به هر حال نهادهای حمایتی باید معلولان و سرپرست خانوار را توانمند سازی کنند و سازمان بهزیستی خانواده های تحت پوشش را با اشتغال ٬ وام با بهره کم ٬ بیمه کارفرمایی حمایت می کند و سازمان بهزیستی باید زمینه فروش محصولات معلولین و سرپرست خانوار را فراهم کند .

محسنی بندپی در رابطه با ساخت کمپ بانوان گفت: ما در این رابطه فقط باید مجوز مربوطه را اخذ کنیم و بخش خصوصی وارد شود ٬ باید اعتیاد را در کشور در تمامی اقشار جامعه مهار کنیم.

وی ابراز کرد: تجهیزات لازم را برای معلولان فراهم کرده ایم و هر اقدامی که بتوانیم برای توانمند سازی معلولان انجام می دهیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رشد پدیده حاشیه نشینی گفت: در کل کشور ۱۱میلیون حاشیه نشین به دلیل بیکاری، خشکسالی، فقر، کمبود مسکن وجود دارد؛  ۳۶درصد مردم مشهد و بالای ۵۰درصد مردم سیستان و بلوچستان حاشیه نشین هستند.

وی افزود:  اگر کودک کار  در سطح شهر دیده شود باید نیروی انتظامی این کودکان را جمع آوری کند و به مراکز نگهداری کودکان منطقه تحویل دهد اما این کار به تحقق نرسیده است.

محسنی بندپی تاکید کرد: باید ۱۴۰ اورژانس اجتماعی در شهرستان های کشور بنا شود تا کاهش مرگ و میر را شاهد باشیم.

کد N1554474

وبگردی