آفتاب

امام جمعه بیرجند: بسیجیان همچنان مطیع و گوش به فرمان رهبری باشند

امام جمعه بیرجند: بسیجیان همچنان مطیع و گوش به فرمان رهبری باشند

بیرجند - ایرنا - امام جمعه بیرجند مرکز خراسان جنوبی با اشاره به هفته بسیج (30آبان تا 6آذرماه) گفت: بسیجیان به عنوان نیروهای مخلص نظام باید در صحنه های مختلف حاضر، هوشیار و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: امروز بسیجیان عراقی و سوری با الگو گیری از بسیجیان ایران فعال هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که روزی شاهد حضور بسیج در قلب آمریکا و کشورهای استکباری باشیم تا زمینه حاکمیت جهانی برای حضرت ولیعصر(عج) فراهم شود.
خطیب جمعه بیرجند اظهار کرد: بسیجیان، امروز الگویی برای دنیا هستند،اگر آمریکای جنایتکار با هدف ایجاد کشوری با مبانی لیبرالیسم دو میلیون نفر عراقی را کشت و با حمایت از تروریست ها زیرساخت های سوریه را ویران کرد ، به هدفش نرسید.
وی ادامه داد: این روزها شاهد بودیم که شهید خزائی خبرنگار بسیجی توانست با تفکر هیهات مناالذله اباعبدالله الحسین(ع) با مرکب خون پاکش راه بسیج را در سوریه نشان دهد.
وی در ادامه تاکید کرد: امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی را در سال 1358صادر کرد و فرمودند، همواره به خلوص و صفای آنها غبطه می خورم و از خدا می خواهم با بسیجیان محشور شوم چون افتخارم در دنیا این است که خود یک بسیجی باشم .
وی تصریح کرد: امروز برخی می خواهند سخنان اصیل و محکم حضرت امام(ره) را در خصوص آمریکای جنایتکار مسخ و نسخ کنند، با این تعابیر که امام امت در آن روز با احساسات این حرف ها را زده است.
وی اضافه کرد: این یک اشتباه بزرگ است، بیانات امام مستند سازی شده و این متن قرآن است تا استکبار وجود دارد مبارزه بین حق و باطل وجود دارد و راه انسان های متدین از راه استکبار جداست.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: برخی افراد ناآگاه در داخل اظهار می کنند، مشکل ما با سازش با آمریکا رفع می شود، آمریکا 40 سال شیلی را تصرف کرد،حتی حاضر نشد، پینوشه درمانده را به مردم آن کشور تحویل دهد، آمریکا هرجا نفوذ کرد آن کشور را به تباهی کشید.
رضایی افزود: در انتخابات 2016میلادی آمریکا مشخص شد، این نظام استکباری در حال فروپاشی است، حرکتی به نام« انجیلیست » یعنی انجیلی های نو که پیرو مذهب پروتستان هستند و 25 درصد جمعیت را با حدود 80 میلیون نفر تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: این گروه سرسخت ترین دوستان رژیم غاصب صهیونیستی هستند ، عقیده شان این است از اسرائیل تا آخرین قدرت حمایت کنند، علاقه فراوانی به یهود دارند تا آنجا که به آنان مسیحیان یهودی گرا می گویند.
وی یادآور شد: این گروه اعتقاد به ساخت معبد سلیمان به عنوان زمینه ساز بازگشت حضرت مسیح(ع) دارند.
امام جمعه بیرجند تصریح کرد: این افراد خوی ددمنشانه ای دارند به گونه ای که داعش در مقابل آنها هیچ است،آنها از هر قاتلی، سفاک ترند، متاسفانه همین گروه از حامیان ترامپ رییس جمهوری منتخب آمریکا هستند.
وی یادآور شد: نئولیبرالیسم که در آخر قرن بیستم آمد و با دموکراسی خود آنها ناسازگار است، فقط می گوید سود و بازار همه کاره است، دولت کاره ای نیست فقط بازار حرف اول را بزند.
امام جمعه بیرجند در ادامه اضافه کرد: این بحث خصوصی سازی که متاسفانه در کشور ما هم حتی در مداس و دانشگاه ها مطرح می شود به این معنی که فقط پولدارها درس بخوانند، پس مردم عادی چه می شود در دنیای نئولیبرالیسم یک درصد از پرخوری می ترکند و 99 درصد در گرسنگی زندگی می کنند.
رضایی یادآور شد: این افکار متاسفانه در کشور ما هم رد پاهایی دارد، ملت ما باید هوشیار و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشد، آنها حتی آب و برق و جاده را می خواهند خصوصی سازی کنند تا فقط سرمایه داران جولان دهند و استخوان محرومان بشکند.
وی افزود: ملت ایران می خواهد این نئولیبرال ها و نئوانجیلی ها و همه مستکبران جهان را نابود کند و زمینه را برای حاکمیت انسان کامل فراهم سازد.
رضایی یادآور شد: خداوند بزرگ میراث انبیا را به امام حسین (ع) اهدا کرد و او را با شهادت گرامی داشت و سعادت را نصیبش کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی افزود: یکی از میراث های انبیا الهی که دعوت به ایمان، پاکی، خدا و معنویت می کنند، صداقت است.
وی یادآور شد: ایمان به ارث رسیده از انبیا صداقت است،حتی اگر انسان به نفعش باشد که دروغ بگوید نباید این کار را بکنند.
وی ادامه داد: افراد متدین همیشه صداقت را انتخاب می کنند،چون انسان نمی تواند هم مومن باشد، پیرو اباعبدالله(ع) باشد و هم دروغ بگوید.
وی تصریح کرد: اگر انسان می خواهد به کمال رسد باید دیوها را از خود بیرون کند، 45 شهریار در شاهنامه فردوسی اسیر چنگال دیو هستند و تنها سه شهریار نجات پیدا می کنند چون دیو را از جان خود بیرون کردند.
وی تاکید کرد: راه انبیا که امام حسین (ع) وارث آن است صداقت و راستی است ، کسی تابش معنوی دارد که اهل دروغ نیست.
وی اضافه کرد: اساس انسانیت بر صداقت است،این صداقت سی و پنجمین منزل عرفان است، قصد انسان باید صادق باشد و این کار سختی است چون شیطان قسم خورده با انسان های پاک مبارزه کند.
امام جمعه بیرجند در بخشی از خطبه ها بیان کرد: اگر حسد، کینه، بغض، نفرت در انسان وجود دارد، همه حاکی از سالم نبودن قصد انسان است، روایت « الاعمال به النیات » یعنی عمل انسان وقتی شایسته است که نیت شایسته ای پشت آن باشد.
رضایی افزود: اگر نیت صادق شد،دیگر اهل تفریط و عقب ماندگی نیستیم،و هر ویرانه ای را این صداقت نیت درست می کند.
وی اظهار کرد: انسان صادق زندگی را برای خدا می خواهد و هیچ گاه خودش را بی عیب نمی داند، به جای اینکه به عیب دیگران بپردازد، عیب خودش را می بیند و همیشه تلاش می کند زیبایی ایجاد کند.
وی یادآور شد: اگر قلب چرکین و ناراحت داریم، نشانه دروغ گفتن است،اما صداقت اطمینان و شادی می آورد، اگر دروغ در زندگی آمد فروغ از بین می رود.
امام جمعه بیرجند گفت: در زیارت اربعین می خوانیم که امام حسین (ع) امام بخشش ،تقی، رضی ، زکی و هادی است و شهادت می دهیم که فرزندان ایشان کلمه تقوی هستند و وجودشان تقوی است.
رضایی افزود: ائمه معصومین (ع) ریسمان مستحکم بین انسان و خداوند هستند و بر اهل دنیا حجت هستند.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
کد N1554443

وبگردی