آفتاب
امام جمعه ایلام:

مسئولان به فکر توسعه زیرساخت های استان ایلام برای اربعین سال آینده باشند

مسئولان به فکر توسعه زیرساخت های استان ایلام برای اربعین سال آینده باشند

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: از رئیس جمهوری و هیات دولت تقاضا می کنیم به منظور رفاه حال صدها هزار زائر در بحث زیرساخت های اربعین نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: احداث بزرگراه، خطوط ریلی و توسعه فرودگاه از جمله نیازهای این استان است که می تواند مشکلات موجود را برطرف کند.
وی افزود: باید از هم اکنون توسعه زیرساخت های استان برای اربعین سال آینده را در اولویت قرار داد و نباید با بازگشت زائران اربعین امسال، همه چیز از یاد برود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در آستانه اربعین حسینی مردم استان میزبان صدها هزار زائر هستند و همانطور که پیش بینی می شد تعداد زائران نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر شد اما برخی مسئولان کشوری نمی خواهند این مساله را بپذیرند.
حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: بر اساس قانون دولت عراق، افراد فاقد روادید حق ورود به این کشور را ندارند در حالی که جمعیت زیادی بدون گذرنامه و روادید در پایانه مرزی مهران تجمع کردند و امکان پذیرایی و اسکان پیش بینی نشده بود.
وی با بیان اینکه اساسی ترین مشکل در پذیرایی از زائران کمبود زیرساخت هاست، افزود: مسئولان کشوری باید از 6 ماه پیش از اربعین مشکلات را شناسایی و برطرف می کردند.
خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه اربعین یک ظرفیت دینی و الهی بزرگی است که باید احیا شود، تاکید کرد: اربعین یک قضیه عادی نیست بلکه مساله ای ملی و جهانی است و باید شرایط حضور در آن به بهترین شکل فراهم شود.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: آبروی نظام اسلامی در گرو مدیریت درست اربعین است و رهبر معظم انقلاب نیز به دولت دستور دادند به بحث اربعین و استان ایلام توجه ویژه داشته باشند.
وی با بیان اینکه رسانه ملی در انعکاس وضعیت مهران تعلل می کند وما ستاد مرکزی اربعین را مقصر می دانیم، اضافه کرد: به هیچ عنوان دنبال این نیستم که خدمات ستاد مرکزی اربعین زیر سوال برود اما مردم باید واقعیت های مرز مهران را بدانند.
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه فاصله مرز مهران تا کربلا 300 کیلومتر است و طبیعی است که مردم تمایل به تردد از این مرز دارند، گفت: همه مردم و مسئولان این استان در زمینه پذیرایی از زائران بسیج شدند و انصاف نیست که ضعف متوجه مردم شود و در شبکه های مجازی به آنها توهین شود بلکه مسئولان و وزرا باید بیایند و ببینند در این استان چه می گذرد.
وی تاکید کرد: نمی گوییم در این استان کاری انجام نشده اما آنچه برای تردد آسان زائران ضروری است باید در اولویت قرار گیرد و انجام شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به بیانات رهبری در جمع مردم اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: بیانات معظم له نکات بسیار مهمی داشت که باید مورد توجه ملت ایران، نخبگان، خواص و دولتمردان قرار گیرد.
حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: رهبری در خصوص انتخابات آمریکا فرمودند که ما از نتیجه آن نه شاد و نه غمگین می شویم چون هیچگونه تاثیری در معادلات کشور ما نخواهد داشت اما یک جریان در داخل کشور بیشتر از خود هیلاری کلینتون از برنده نشدنش ناراحت و صاحب عزا شدند.
وی یادآور شد: این مساله نشانه ضعف و امیدوار کردن دشمن است زیرا وجهه مشترک تمام کسانی که در طول 37 سال از عمر انقلاب از 2 حزب اصلی آمریکا رئیس جمهوری شده اند، دشمنی با نظام و انقلاب اسلامی است.
وی افزود: در تبلیغات 2 نامزد انتخابات آمریکا دیدیم که هر کدام در موضع گیری بر علیه جمهوری اسلامی از دیگری پیشی می گرفت و هیچکدام بحثی از کنار آمدن با کشورمان بعنوان یک کشور قدرتمند و صاحب نفوذ در منطقه و جهان به میان نیاورد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آمریکا به هیچ عنوان توان حمله نظامی علیه کشورمان را ندارد و اگر سایه جنگ از ما دور شده بخاطر اقتدار و بازدارندگی نیروهای مسلح است.
حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: از موارد بسیار روشن دشمنی آمریکا با ملت ایران حمایت از سران فتنه و فتنه گران است و ریشه بزرگترین و پیچیده ترین فتنه بر علیه نظام در سال 88 را باید در کانون های تصمیم گیری سران آمریکا جستجو کرد.
وی یادآور شد: دلخوش شدن به برنده شدن یک نامزد و ناراحت شدن از انتخاب دیگری نشان از ضعف تحلیل مسائل انقلاب و دشمنی های آمریکاست و بطور قطع سیاست خارجی ما در قبال رویدادهای تاریخی آمریکا، موضع گیری انقلابی بر اساس حکمت، عزت و مصلحت ملت ایران خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره اینکه کنگره آمریکا تحریم ها علیه ایران را تا 10 سال دیگر به اتفاق آرا تصویب کرده است، گفت: این تحریم های جدید لگد زدن به توافق هسته ای است اما عده ای نمی خواهند این مساله را بپذیرند.
حجت الاسلام لطفی افزود: تمدید این تحریم ها لزوم بازگشت به توانمندی ها داخلی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی را صد چندان می کند اما اکنون این سیاست ها تنها در حد شعار باقی مانده است.
وی یادآور شد: در بحث حقوق های نجومی در حالیکه چند ماه از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در عید فطر که با صراحت دریافت کنندگان این حقوق ها را مجرم خواندند و خواستار کنار گذاشته شدن آنها از مسئولیت شدند، گذشته است اما هنوز اقدام عملی انجام نشده و تعللی که در بحث اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی وجود دارد در اینجا نیز دیده می شود.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: محمد علیدوستی
6032/9002/6060
کد N1554430

وبگردی