آفتاب
امام جمعه موقت قم:

دشمنان از ظرفیت عظیم اربعین هراس دارند/یکی از مهمترین نیازهای کشور اتحاد و انسجام ملی است

دشمنان از ظرفیت عظیم اربعین هراس دارند/یکی از مهمترین نیازهای کشور اتحاد و انسجام ملی است

قم ـ ایرنا ـ امام جمعه موقت قم گفت: امروز 25 میلیون لشکر پیاده نظام امام زمان(عج) از سراسر جهان به مناسبت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کشور دوست و همسایه، عراق جمع شده اند و دشمنان از این ظرفیت عظیم اربعین به شدت در هراس هستند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم تصریح کرد: اربعین حسینی جهل و ضلالت را از میان برده و برای مسلمانان قدرت و ظرفیت های بسیاری ایجاد کرده و زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) است، از این رو رسانه های معاند حضور میلیونی مردم در پیاده روی بزرگ اربعین را به شدت سانسور می کنند.
وی با بیان این که جابر با زیارت قبر مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) خفقان و تبلیغات مسموم دستگاه جور بنی امیه علیه قیام عاشورا را شکست، اظهار داشت: اربعین بازگشت امت اسلام به مطالبه رسول اکرم(ص) در آیه مودت و اجر رسالت و پاسخ به حدیث ثقلین و اثبات کننده نقش امامت و پیوند مردم با ولایت است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به کشتار عزاداران مظلوم امام حسین(ع) در نیجریه توسط ارتش مزدور این کشور، خاطرنشان کرد: آل سعود خبیث و دست نشانده های مزدور آنها در منطقه و هر حاکم ظالمی در طول تاریخ که به دنبال خاموش کردن نور اباعبدالله الحسین(ع) بوده، هیچگاه نتوانسته اند این کار را انجام دهند و در اهداف شوم خود ناکام مانده اند.
نظامیان ارتش نیجریه صبح دوشنبه هفته جاری برای متفرق کردن شیعیانی که در آستانه اربعین حسینی(ع) راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار کرده بودند از گاز اشک آور و گلوله های جنگی استفاده کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب اسلامی که روز چهارشنبه هفته جاری برگزار شد، خاطرنشان کرد: ایشان در این دیدار مهمترین نیاز برای نخبگان و مسئولان کشور را بصیرت سیاسی عنوان کردند و فرمودند که بسیاری از مردم از بصیرت سیاسی برخوردارند.
سعیدی با اشاره به برخی بحث های بیهوده در مسائل غیرضروری و حاشیه ای، گفت: بدون تردید امروز مهمترین نیاز کشور، غافل نشدن از توطئه دشمنان، اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی، حفظ روحیه انقلابی گری، اتحاد و انسجام ملی و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه کشور است و مسئولان باید به این مسائل بسیار توجه داشته باشند.
وی با اشاره به فرمایش های رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با انتخابات آمریکا مبنی بر این که جمهوری اسلامی ایران هیچ قضاوتی در این باره ندارد، تصریح کرد: تمدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران با اجماع نمایندگان هر دو حزب آمریکا، درستی موضع گیری رهبر انقلاب و ملت ایران را به خوبی نشان داده و دشمنی آمریکایی ها با ملت ایران را به اثبات رسانده است.
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه شب هفته جاری با419 رای موافق در برابر یک رای مخالف قانون ظالمانه تحریم ها علیه ایران IRAN SANCTIONS ACT یا ISA را ناظر بر تحریم های بانکی ، دفاعی و انرژی ایران را برای 10 سال دیگر تمدید کردند.
وی در پایان با اشاره به پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: بسیج یک عنوان ارزشمند و والا بوده و بسیجی یعنی دل با ایمان، مغز متفکر، آمادگی در همه عرصه ها و همواره گوش به فرمان رهبری بودن که این روز را به همه مردم کشور و فرمانده کل قوا که خود بسیجی و جانباز هستند تبریک میگوییم.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1554335

وبگردی