آفتاب
آیت الله ایمانی:

بانکها به جای تولید به سمت دلالی و گناه رفته اند

بانکها به جای تولید به سمت دلالی و گناه رفته اند

شیراز _ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: متاسفانه بانک ها به جای حرکت در مسیر تولید به سمت دلالی و ربا در جامعه حرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به اینکه پول در جامعه باید گردش و تولید داشته باشد تاکید کرد: در اسلام تاکید کرده که پول در جامعه باید حرکت و تولید داشته باشد و نگه داشتن آن اشتباه است که همین جریان نیز باید سالم باشد.

وی تصریح کرد: پول باید به تولید برسد که نیازهای جامعه برطرف شود که متاسفانه این حرکت در بانک ها مشاهده نمی شود.

امام جمعه شیراز یادآور شد: بانک ها به سمت دلالی و ربا در جامعه حرکت کرده اند که جای تاسف دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، گفت: جوانان مومن و انقلابی جامعه در یک تشکل به نام بسیج حضور دارند که ویژگی آنها اعتماد و اطاعت از رهبری انقلاب است.

وی تصریح کرد: ویژگی جوانان بسیجی همان نیازجامعه است که اطاعت بی چون و چرا از ولایت و رهبری است.

آیت الله ایمانی افزود: در حرف همه مدعی هستند اما آیا در عمل این اطاعت را نشان داده اند یا اینکه فقط همین بسیجیان عملگرا هستند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اگر گوش به حرف رهبری بودند نتیجه فعالیت در خصوص شعار سال جاری چه بوده، گفت: ۸ ماه از سال جدید گذشته آیا مردم نتیجه اقتصاد مقاومتی را بر سر سفره های خود دیده اند و یا اینکه با دریافت کنندگان حقوق های نجومی آیا برخورد شد.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: دستورات رهبری در خصوص برگشت پول به بیت المال و مجازات متخلفین مشخص است اما در عمل هیچکدام از مسئولین کاری نکردند و موضوع رها شد.

وی تصریح کرد: دلیل افزایش طلاق، مشکلات اجتماعی همین ولنگاری ها است که در جامعه هیچ برخوردی با آن نشده است زیرا مسئولین خودشان نمی خواهند با موارد مختلف برخورد کنند.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: اگر کار را به همین جوانان مومن بسپارند مشکلات برطرف می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به نگاه های نابخردانه به آمریکا، گفت: برخی از روشنفکرانه خودفروخته و عقل از دست داده شاکی هستند که چرا مواضع امام(ره) و رهبری در مقابل آمریکا است، امروز دلیل این حرکت ها و سخنان را می بینیم زیرا رهبری بارها گفتند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

آیت الله ایمانی ادامه داد: جای تاسف است که همه این وضعیت را می بینند اما این بنده خدای عقل از دست داده به خاطر اینکه پا بر روی پرچم آمریکا و اسرائیل نگذارد از روی نرده ها رد می شود.

وی ادامه داد: بد عهدی های آمریکا در گذشته را دیده بودیم و پیش بینی امروز هم شده بود اما متاسفانه همچنان برخی این بدعهدی را باور ندارند.

امام جمعه شیراز با اشاره به حرکت بزرگ اربعینیان نیز گفت: شاهد بزرگترین تجمع انسانی در عراق هستیم که این نشان از همدلی مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: زیارت اربعین از جمله نشانه های مومن است که خوشبختانه مردم از آن سربلند خارج شدند.

آیت الله ایمانی ادامه داد: این حرکت یک جریان و حادثه نیست بلکه تاریخ است و به آیندگان نیز سپرده می شود.

وی تصریح کرد: مردم استان فارس نیز با ایجاد دو موکب بزرگ احمدابن موسی سنگ تمام گذاشتند و جای تشکر دارد.

کد N1554306

وبگردی