آفتاب

بازگشت 500 هزار زائر ایرانی به کشورتا پایان امروز/ آغاز اعزام مجدد کاروان‌های زمینی به عتبات عالیات از 5 آذرماه

بازگشت 500 هزار زائر ایرانی به کشورتا پایان امروز/ آغاز اعزام مجدد کاروان‌های زمینی به عتبات عالیات از 5 آذرماه

ایلنا: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز، 500 هزار زائر ایرانی از پیاده روی اربعین حسینی به کشور بازگردند.

به گزارش ایلنا،  سعید اوحدی گفت: تعداد قابل توجهی از زائران ایرانی وارد خاک کشور عراق شده اند و درخواست ما این است که زائران سفر خود را مدیریت کنند.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان وقت امروز، بیش از 500 هزار زائر ایرانی به کشور باز گردند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر فراهم بودن امکانات به منظور بازگشت زائران از مرزهای شلمچه و چذابه اظهارکرد: درخواست ما از زائران این است که برای بازگشت از کشور عراق نیز تنها به مرز مهران اکتفا نکرده و برای بازگشت از مرزهای شلمچه و چذابه استفاده کنند.

اوحدی از آغاز ثبت نام مجدد زائران در سامانه سماح جهت حضور در سفر عتبات عالیات در آذر ماه خبرداد و بیان کرد:  از سوم آذر ماه پروازها به سمت نجف و عراق آغاز شده و اعزام کاروان های زمینی به عتبات عالیات نیز از 5 آذرماه آغاز خواهد شد.

وی همچنین با بیان این مطلب که ایستگاه های پروازی 60 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: 11 ایستگاه پروازی به  18 ایستگاه در سراسر کشور به مقصد کشور عراق افزایش یافت.

وی با اشاره به برپایی 200 موکب در مرز چذابه تصریح کرد: با وجود اینکه نگرانی هایی در خدمت رسانی به زائران در مرز چذابه وجود داشت اما با راه اندازی 200 موکب در این مسیر، تا حدود زیادی مشکلات زائران برطرف شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه سفر زائران ایرانی به سامرا تا زمان اعلام کتبی کشور عراق مبنی بر تامین امنیت این شهر انجام نمی‌شود، گفت: با توجه به حوادث تروریستی اخیر در شهر سامرا، تا زمانی که کشور عراق به صورت مکتوب به ما اعلام نکند که امنیت این شهر برای زائران تامین شده است، زائری را به این شهر نخواهیم برد و توصیه ما نیز این است که زائران به صورت شخصی وارد این شهر نشوند.

کد N1554238

وبگردی