آفتاب

طرح مکتب در 6 مدرسه کشور اجرا می شود

طرح مکتب در 6 مدرسه کشور اجرا می شود

مشهد- ایرنا- رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح مکتب (مدیریت کلاس، تاب آوری و بازی) در 6 مدرسه ابتدایی کشور با هدف پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سنین بالاتر به طور آزمایشی اجرا می شود.

دکتر حمیدرضا فتحی روز پنجشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی طرح مکتب در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: مدارس ابتدایی مجری این طرح در شهرهای تهران و مشهد استقرار دارند که چهار مدرسه از این تعداد پسرانه و 2 مدرسه دخترانه هستند.
وی اظهار کرد: هم اکنون کارگاه آموزشی اجرای طرح مکتب با حضور حدود 50 نفر از معلمان و دبیران مجری این طرح از استان های تهران و خراسان رضوی در مشهد برگزار شده است.
وی گفت: با اجرای آزمایشی طرح مکتب در مشهد و تهران و پس از رفع نواقص و ایرادات احتمالی آن، این طرح در تمام مدارس کشور با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.
فتحی افزود: طرح مکتب یکی از برنامه های پیشگیرانه و اثربخش برای پیشگیری از مصرف انواع مواد مخدر در سنین نوجوانی و جوانی است که در کشورهای مختلف با موفقیت اجرا شده است.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح برای گروه سنی ابتدایی و اوایل سن ورود به مدرسه، مهارت های جرات ورزی، مدیریت هیجانات و بازی های سازنده بر اساس آموزه ها و استانداردهای بین المللی به دانش آموزان ارائه می شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس دانش آموزان در طول هفته و در هر سه زنگ کلاس، هر بار به مدت 20 دقیقه یک بازی را تجربه می کنند و با کسب امتیاز و جایزه، مهارت های مربوطه را فرا می گیرند.
فتحی هزینه مطالعات و تدوین این طرح پیش از اجرا را 800 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ توسط وزارت بهداشت پرداخت شده است.
کارگاه آموزشی طرح مکتب (مدیریت کلاس، تاب آوری و بازی) با حضور حدود 50 نفر از معلمان و مدیران مجری این طرح تا 29 آبان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه دارد.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1553750

وبگردی