آفتاب

دستور وزیر فرهنگ برای پیگیری چاپ و تکثیر غیرقانونی کتاب‌ها

دستور وزیر فرهنگ برای پیگیری چاپ و تکثیر غیرقانونی کتاب‌ها

ایلنا: سیدرضا صالحی امیری دستور برگزاری جلسه با حضور نمایندگان اتحادیه و قوه قضائیه برای پیگیری چاپ و تکثیر غیرقانونی کتاب‌ها را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز و همزمان با روز کتابگردی در هفته کتاب سر زدن به کتابفروشی‌ها را از کتابفروشی آگاه که به تازگی محسن فرجی یکی از بنیانگذران خود را از دست داده است، آغاز کرد.

محمود آموزگار ، هومان حسن‌پور، فرزین ضرغامی ، مجید غلامی جلیسه از جمله اهالی کتاب و نشر هستند که وزیر را در این کتابگردی همراهی می‌کنند.

محمود آموزگاه در کتابفروشی آگاه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه نیمی از بازار کتاب ما به دست قاچاقچیان کتاب و آنهایی که به صورت غیرقانونی آثار پرفروش ناشران را تکثیر می‌کنند افتاده است و این مساله ضربه اساسی به بازار کتاب و نشر می‌زند.

سیدرضا صالحی امیری نیز دستور برگزاری جلسه با حضور نمایندگان اتحادیه و قوه قضائیه برای پیگیری چاپ و تکثیر غیرقانونی کتاب‌ها را صادر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تاکید کرد: باید عزم ملی برای توجه به کتابخوانی را جزم کنیم و کتاب خواندن تبدیل به یک ارزش شود برای این کار مساجد ، آموزش و پرورش ، وزارت علوم و حوزه‌های علمیه نیز با وزارت ارشاد همکاری داشته باشند. ایجاد انگیزه و علاقه به کتابخوانی با تبلیغات و فضاسازی برای کتاب‌های خوب میسر می‌شود.

سیدرضا صالحی امیری در ادامه با مراجعه به پاساژ بازار کتاب از کتابفروشی‌های دارالمکتب اسلامیه و انتشارات خجسته نیز بازید کرد.

کد N1553542

وبگردی