آفتاب

آیا کرم دندان وجود دارد؟

آیا کرم دندان وجود دارد؟

درمان کرم خوردگی دندان یکی از مشکلات بسیاری از افراد است . ایجاد حفره در دهان یا کرم‌ خوردگی کلمه‌ای است که هیچکدام از شما دوست ندارید از دهان دندانپزشک بشنوید. کرم‌خوردگی زمانی اتفاق می افتد که یک دندان پوسیده شده یا می‌شکند.

درمان کرم خوردگی دندان راههای مختلفی دارد . در اینجا به برخی از راههای  درمان کرم خوردگی دندان اشاره میکنیم . گاهی در اثر غذاهای بسیار رطوبی پی در پی و فراوان و یا نرسیدن کلسیم به دندانها کم کم استخوان بندی دندانها ضعیف شده و باز ایجاد درد مینماید که میگویند کرم خوردگی پیدا شده است . البته راههای زیر جهت تسکین درد است . وگرنه برای درمان اصلی دندان باید دندان خالی شده و مجددا پر شود .

* برای درمان کرم خوردگی دندان آسپرین را در آب ملایم حل کرده چندین بار پای دندانها نگه دارند و مضمضه نموده آب را خارج بریزند دندان ساکت خواهد شد.

* جهت درمان کرم خوردگی دندان یک ظرف و کاسه آب آماده نموده و شمع یا چراغی روشن نموده و یک دانه تاجریزی که بعضی نام آنرا انگورک هم میگویند بر نوک سوزن و یا سیمی زده که دست در مقابل شعله شمع نسوزد دانه تاج ریزی را که بر سر سیم یا سوزن قرار داده اند نزدیک شعله ببرند

که بسوزد و در موقع سوختن دهان را باز نموده دود آنرا بدهند به همان دندان که درد دارد خوب که دود آن به دندان رسید آرام آرام بزنند پشت سر شخص و شخص دهان خود را در روی کاسه و ظرف آب نگه دارد چجندین عدد جانورها و کرمهای موئی ریز سفید داخل آب می افتد که از دهان خارج میگردد و دندان برای مدتی راحت می باشد.

* برای درمان کرم خوردگی دندان پیشنهاد میکنیم که چند دانه کشمش کولی یا کالی را کوبیده بر روی دندان کرم خورده از داخل بگذارند.

*یکی از راههای درمان کرم خوردگی دندان  اینست که عناب را سائیده در داخل کرم زدگی دندان بریزند ساکت میشود.

*آسپرین بیست سانتی ،پیرامیدن پنج سانتی،کافئین پنج سانتی مخلوط نموده میل نمایند درد ساکت میشود.

*جوهر لیمو به قدر ذره ای بر روی موضع کرم خوردگی بگذارند فوری ساکت میگردد ولی برای سایر دندانها مضر می باشد.

*نفت را به پنبه آغشته نموده در داخل چاله کرم خوردگی بگذارند ساکت میشود.

*جهت درمان کرم خوردگی دندان اگر از برودت و خوراکهای رطوبی باشد ، چند دانه میخک(قلمفر)همراه داشته باشند در مواقع شدت درد یک دانه از نوک میخک را در وسط دندان که چال شده است بگذارند فوری ساکت میگردد یا قدری پنبه را با اسانس میخک که همان جوهر میخک باشد آغشته نموده به دندان بزنند ولی مراقبت نمایند که به لثه ها اصابت ننماید.

*  مکرر امتحان شده یک لغزه سیر را که دارای بوی زننده ای است ، یک لپه از آن را پوستهای رویش را به کلی جدا نمودهمغز آنرا در داخل گوش البته آن آن جانب که دندان درد دارد یعنی اگر دندان سمت راست درد دارد به داخل گوش جحانب راست سیر را بگذارند

اگر دندان جانب چپ درد دارد در داخل گوش جانب چپ قرار دهند فوری بدون تامل ساکت خواهد شد و این عمل را مکرر امتحان نموده و نتیجه بخش واقع شده است.

* جهت درمان کرم خوردگی دندان و کاهش درد دنبه تاره گوسفند را نرم نموده بر روی دندان که درد میکند از داخل دهان بگذارند فوری درد آرام خواهد شد.

* الکل سفید ۸۰ درجه به پنبه آغشته نموده در وسط چاله فاسد شده دندان بگذارند نافع است ولی آب دهان را بیرون بریزند و بعدا” هم لبها و فضای دهان را با آب خالص آب بکشند.

*کره ازت را به پنبه آغشته نموده به دندان بزنند بسیار دقت لازم است که کره ازت به لثه های دندان نخورد.

* مختصری بچه زاج را داخل دندان بگذارند نا گفته نماند که زاج کلیه دندانها را به مرور سست نموده و به خودی خود میناها ریزش مینماید.

* جهت درمان کرم خوردگی دندان یکی دو عدد زالو بر آرواره ها بیاندازند البته زالو انداختن به پای دندانها در مواقعی لازم است که دندان درد در اثر حرارت و کثیفی خون باشد.

*اگر کرم خوردگی در اثر حرارت باشد قدری گرد آسپرین را در وسط چاله دندان بریزند ساکت خواهد شد.

*قدری تاج ریزی را در سر چپق یا سر قلیان بریزند و آتش زده بکشند دود آنرا در بن دندان نگه دارند ساکت خواهد شد.

اسان طب
کد N1553369

وبگردی