آفتاب
نظرسنجی جدید آشکار ساخت؛

افزایش شمار افسردگی در بین نوجوانان آمریکایی

افزایش شمار افسردگی در بین نوجوانان آمریکایی

طبق مطالعات جدید، افسردگی در بین نوجوانان و افراد جوان آمریکایی افزایش یافته است و دختران نوجوان در بالاترین میزان آسیب پذیری قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال ۲۰۰۵، ریسک اختلال افسردگی در بین پسران نوجوان ۴.۵ درصد و در بین دختران نوجوان ۱۳ درصد بود. اما طبق نظرسنجی جدید ریسک افسردگی پسران تا سال ۲۰۱۴، ۶ درصد افزایش یافته و در مورد دختران به بیش از ۱۷ درصد رسیده است.

 دکتر رامین مجتبایی، استاد دپارتمان سلامت روان دانشگاه جان هاپکینز مریلند، در این باره می گوید: «در این مدت نوجوانان پنج علامت افسردگی یا علائم بیشتر را در طول مدت دو هفته یا طولانی تر تجربه کردند.»

بررسی دقیق تر نشان می دهد ریسک افسردگی نوجوانان از سال ۲۰۱۲ روند صعودی پیدا کرده که در بین دختران نوجوان به مراتب شدیدتر بوده است. به گفته مجتبایی، این یافته ها همسو با افزایش نرخ خودکشی در آمریکا نیز هست.

این تیم مطالعه اذعان می دارد که در بین نوجوانان و جوانان آمریکایی، تقریبا از هر ۱۱ نفر یک نفر در سال اختلال حاد افسردگی را تجربه می کند.

داده های این مطالعه مربوط به بیش از ۱۷۲ هزار نوجوان آمریکایی (۱۲ تا ۱۷ سال) و حدود ۱۷۹ هزار جوان (۱۸ تا ۲۵ سال) بوده که بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ جمع آوری شده است.

نتیجه: ریسک کلی در طول مدت یک سال از کمتر از ۹ درصد در سال ۲۰۰۵ به حدود ۱۱ درصد تا سال ۲۰۱۴ در بین نوجوانان و از کمتر از ۹ درصد به رقم ۱۰ درصد در بین جوانان افزایش یافته است. به گفته محققان، عوامل استرس زا متعددی موجب افزایش ریسک نرخ افسردگی شده اند که از آن جمله می توان به رسانه های اجتماعی، مزاحمت های سایبری، فاکتورهای اقتصادی، چشم انداز آینده، خشونت اشاره کرد.

کد N1553356

وبگردی