آفتاب

می کوشیم در زمان بحران، به خواست تمام آسیب دیدگان رسیدگی شود

می کوشیم در زمان بحران، به خواست تمام آسیب دیدگان رسیدگی شود

لاهیجان - ایرنا - معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: در زمان وقوع حادثه یا بحران، عمده اهتمام و تلاش ما آن است که به خواست تمامی آسیب دیدگان رسیدگی شود.

اسماعیل نجار عصر چهارشنبه در حاشیه کلنگ زنی احداث پایگاه هوایی امداد و نجات گیلان در شهرستان لنگرود در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی حتی نیروهای مسلح، براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، موظفند که در زمان وقوع حادثه، تمامی امکانات و تجهیزات خود را در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار دهند.
وی ادامه داد: سازمان مدیریت بحران، نهادی حمایت کننده، سیاست گذار و نظارت کننده است که نسبت به شناسایی تجهیزات، امکانات و هماهنگی استفاده از این تجهیزات اقدام می کند.
نجار با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه های اجرایی و سازمان ها از جمله هلال احمر باید این امکانات و تجهیزات امدادی را ذاتاً در اختیار داشته باشند، اظهار داشت: بر اساس اعتباری که جمعیت هلال احمر از ماده 10 و 12 از مدیریت بحران کشور در اختیار دارد، امسال اقدام به خرید و اضافه کردن شش فروند بالگرد به ناوگان هوایی خود کرده که یکی از این بالگردها، در اختیار گیلان قرار گرفته است.
نجار یادآور شد: از سه سال قبل برای این کار، برنامه ریزی و تامین اعتبار شده بود و امسال این امر محقق شد.
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هلال احمر در اختیار این جمعیت گذاشته شد که توانست از محل این اعتبارات، برای خرید تجهیزات، ماشین آلات، بالگرد و دیگر تجهیزات اقدام کند.
وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 24 فروند بالگرد در اختیار هلال احمر و دو فروند در اختیار وزارت کشور قرار دارد که یک فروند آن، آسیب دیده است و این امکانات و نیز امکانات نیروهای مسلح، در هنگام وقوع حادثه در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار می گیرند.
کلنگ احداث اولین پایگاه امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر گیلان، عصر امروز (چهارشنبه) با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در منطقه چاف شهرستان لنگرود واقع در شرق استان به زمین زده شد.
شهرستان لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گیلان نیز امروز با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در رشت برگزار شد.
خبرنگار: فرهاد نظر پور ** انتشار دهنده: امیرحسین کبیری
6029 / 2007
کد N1553124

وبگردی