آفتاب
فرماندار خرمشهر خبر داد

عبور 550 هزار زائر از مرز شلمچه/ بازگشت زائران سیر صعودی گرفت

عبور 550 هزار زائر از مرز شلمچه/ بازگشت زائران سیر صعودی گرفت

شلمچه - ایرنا - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: تاکنون 550 هزار نفر از مرز شلمچه عبور کرده اند که از این تعداد 30 هزار نفر از اتباع خارجی بوده اند.

ولی الله حیاتی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مرز شلمچه با بیان اینکه آمار بازگشت زائران سیر صعودی گرفته است افزود: روز گذشته 27 هزار نفر از طریق این مرز وارد کشور شدند.
وی با اشاره به اینکه رام قطارهایی در داخل مرز شلمچه در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل برون شهری و درون شهری آماده انتقال زائران به داخل کشور است.
فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: مشکلی برای عبور جمعیتی که به منظور خروج از کشور به مرز شلمچه مراجعه می کنند وجود نداشته و ظرفیت کافی برای خروج وجود دارد.
وی با بیان اینکه در نقطه صفر مرزی ویزا صادر نمی شود تأکید کرد: تنها خواسته ما از زائران همراه داشتن گذرنامه و ویزا است.
حیاتی گفت: توصیه پلیس به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه این است که از آوردن خودروی شخصی خودداری کرده و با وسایل حمل و نقل عمومی تردد کنند.
وی یادآور شد: شهرداری منطقه 6 با راه اندازی 120 چشمه سرویس بهداشتی و حمام و ظرفیت اسکان 2 هزار و 500 نفری خدمات خوبی به زائران ارائه می دهد.
معاون استاندار خوزستان افزود: علاوه بر آن 15 هزار ظرفیت اسکان و 500 چشمه سرویس بهداشتی در طول مسیر (از پل جدید خرمشهر تا پایانه مرزی شلمچه) در نظر گرفته شده است.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353//1625
کد N1552984

وبگردی