آفتاب

یک میلیون و 804 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شدند

یک میلیون و 804 هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شدند

مهران - ایرنا - معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: از اول ماه صفر تاکنون (15 روز) یک میلیون و 804 هزار زائر از مرزهای زمینی و هوایی کشور به عتبات عالیات مشرف شدند.

به گزارش ایرنا، سردارعلی فتحی زاده روز چهارشنبه در گفت و گویی خبری اظهار کرد: از این تعداد 824 هزار و 379 نفر از مرز زمینی مهران، 485 هزار و 489 نفر از مرز شلمچه، 390 هزار و 312 نفر از مرز چذابه تردد کردند و 103 هزار و 863 نفر نیز از مرزهای هوایی از کشور خارج شدند.
وی افزود: از بامداد تا ظهر امروز نیز در مجموع 110 هزار نفر از سه مرز زمینی (مهران، شلمچه و چذابه) کشور به عتبات عالیات سفر کردند.
سردار فتحی زاده با بیان اینکه با وجود تاخیر در خارج شدن از مرز مهران ازدحام جمعیت همچنان در این مرز وجود دارد، تاکید کرد: زیر ساخت ها و پذیرایی از زائران در مرز زرباطیه مقابل مرز مهران محدود است و پیش بینی لازم برای این جمعیت انجام نشده است.
وی یادآور شد: با توجه به کمبود امکانات برای سیل عظیم زائران وسیله نقلیه نیز جوابگوی جابه جایی آنها نیست و زائران مجبورند در شرایط سخت با پای پیاده مسیرهای طولانی را طی کنند.
معاون هماهنگ کننده ناجا اضافه کرد: مسئولان کشور عراق در تلاش هستند این امکانات را افزایش دهند اما برای این جمعیت خدمات رسانی هنوز مطلوب نیست.
وی گفت: از زائران تقاضامندیم برای عزیمت به عتبات عالیات 2 مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان که از ازدحام جمعیت بسیار کمتری نسبت به مهران برخوردارند، تردد کنند تا با مشکل کمتری در خروج از مرز مواجه شوند.
سردار فتحی زاده خاطر نشان کرد: حضور افراد بدون مجوز قانونی از جمله اتباع افغان هم اکنون در پایانه مرزی مهران مشکلاتی ایجاد کرده و باعث اختلال در تردد دیگر زائران شده است.
وی با بیان اینکه امروزاز خروج 2 هزار زائر بدون گذرنامه و روادید جلوگیری شد، یاداور شد: اتباع افغان نیز با اتوبوس هایی به مرزهای استان خوزستان منتقل شدند.
وی با اشاره به اینکه موج بازگشت زائران از عتبات عالیات نیز هم اکنون آغاز شده است، افزود: از سوی مسئولان استان ایلام تمهیدات لازم برای ورود زائران و تامین اتوبوس برای بازگشت آنها پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی ها، در اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر مسیر ایلام - عراق را به دلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا برای تردد انتخاب می کنند.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده:محمد علیدوستی
180/9002/6060
کد N1552844

وبگردی