آفتاب
استاندار زنجان:

پرونده پروژه های مسکن مهر استان زنجان باید تا پایان سال بسته شود

پرونده پروژه های مسکن مهر استان زنجان باید تا پایان سال بسته شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: پرونده ساخت و سازهای مسکن مهر در این استان باید تا پایان امسال بسته و این مسکن ها به متقاضیان تحویل داده شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان افزود: راه و شهرسازی و دست اندرکاران حوزه مسکن مهر در استان زنجان فعالیت در این حوزه را به خوبی پیش برده اند و جزو استان های اول در مقوله های پیشرفت، سرعت و به نسبت در کیفیت هستیم.
وی با تاکید بر اینکه باید پروژه های در دست اجرای مسکن مهر تا پایان امسال به پایان برسد، خاطرنشان کرد: باید در ارائه خدمات به خصوص در این بخش تا پایان کار در کنار مردم و با مردم باشیم، چرا که ساکنان این مناطق و مجتمع ها نیازمند آتش نشانی، کلانتری، فضای سبز و مسیر دسترسی هستند.
استاندار زنجان گفت: با کمال تاسف همه این موارد به طور همه جانبه در ساخت مسکن مهر پیش بینی نشده بود که باید همه ساکنان مجتمع های مسکونی مهر از این خدمات برخوردار باشند و با تلاش و همکاری بیش از پیش راه و شهرسازی استان همه مشکلات و موانع این مجتمع ها برداشته شود.
درویش امیری اظهارکرد: در گزارش بنیاد مسکن استان زنجان عملکرد بانک ها در تسهیلات حمایت از مسکن روستایی ایده آل نبود.
وی، به بنیاد مسکن استان زنجان دستور داد گزارشی از عملکرد بانک ها به معاون عمرانی استاندار ارائه تا در شورای هماهنگی بانک ها مطرح شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه ارائه تسهیلات حمایت از مسکن بانک ملی پیشرفت داشته است، گفت: بر اساس گزارش بانک مسکن در خصوص ارائه تسهیلات، طی هفت سال گذشته هفت هزار و 900 میلیارد ریال وام حمایتی مسکن در اختیار مردم قرار گرفته است.
درویش امیری اظهارکرد: به طور میانگین سالانه یک هزار و 190 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی با بهره کم در اختیار متقاضیان ساخت مسکن قرار گرفته که این اقدام خدمت قابل توجهی از سوی دولت بوده است.
وی ادامه داد: نیمه اول امسال 100 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات مسکن در اختیار متقاضیان قرار داده ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 و نیم درصد افزایش دارد.
استاندار زنجان گفت: این اقدامات دولت و بانک مسکن قابل تقدیر است که اگر این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد، برای تسهیلات حوزه مسکن کارنامه خوبی ارائه خواهیم داد.
دوریش امیری تاکید کرد: شورای مسکن فقط مربوط به مسائل مسکن مهر نباشد و موضوع های دیگر در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در آینده نزدیک همه فعالیت های حوزه مسکن را بر اساس سیاست های کلی دولت به بخش خصوصی واگذار کنیم و دولت را وارد این بخش نکنیم.
وی تاکید کرد: دولت نباید برای تامین مسکن جامعه خود وارد عمل می شد باید این کار به بخش خصوصی واگذار و با پرداخت تسهیلات این بخش را حمایت می کرد، بنا به سیاست های آن مقطع درست یا نادرست برای تامین مسکن، مسکن مهر را مطرح کردند.
28 هزار و 102 واحد مسکن مهر برای شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت تعهد دولت در استان زنجان بود که از این تعداد 24 هزار و 532 واحد طی سال گذشته به بهره برداری رسید.
برنامه سال 95 در این حوزه سه هزار و 570 واحد بود که یکهزار و 312 واحد دیگر نیز شهریور به بهره برداری رسید.
از سه هزار و 570 واحد در 2 قسمت یک هزار و 650 واحد تفاهم نامه دولتی و 608 واحد دیگر نیزخود مالکی بوده که از یک هزارو 650 واحد 760 واحد آماده تحویل است.
7325/6085
خبرنگار : حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
کد N1552733

وبگردی