آفتاب

فعالیت‌های پژوهشی مهمترین اولویت در پایگاه میراث فرهنگی توس

فعالیت‌های پژوهشی مهمترین اولویت در پایگاه میراث فرهنگی توس

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس فعالیت‌های پژوهشی را مهمترین اولویت پایگاه دانست و گفت: پژوهش در پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس فقط به آرامگاه فردوسی معطوف نمی شود و هدف ما آموزش صحیح به دانشجویان و انطباق وهمسویی دانشگاه‌ها با میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و بخصوص پایگاه توس است.

به گزارش ایلنا، مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس، «احسان زهره وندی»، مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس با تبریک هفته پژوهش گفت: توسعه پژوهش و بومی سازی آن از مهمترین راهکارهای جهش علمی و فرهنگی کشور است و پیشرفت هر جامعه با پژوهش و تولید علم صورت می پذیرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که پیشرفت و عزت کشور در گرو تلاش در زمینه پژوهش است عنوان کرد: فعالیت های پژوهشی در حوزه های آثار باقیمانده از گذشتگان،مردم شناسی، زبان و گویش، باستان شناسی ، فلسفه،ادبیات و علوم انسانی،تاریخ و موضوعات مرتبط با مشاهیر و مفاخر توس در دستور کار جدی این پایگاه است.

وی اضافه کرد: پژوهش در حوزه مشاهیر و مفاخر توس باعث آشنایی جوانان با میراث فرهنگی ایران شده و این سپری قدرتمند در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.

احسان زهره وندی با بیان اینکه فعالیت پایگاه میراث فرهنگی توس منحصر به موضوع خاصی نیست افزود: کلیه امور میراث فرهنگی از جمله پژوهش، حفاظت، معرفی و آموزش،فرهنگ و گردشگری نیز در این پایگاه انجام می شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس با اشاره به جلسات کاربردی با دانشگاه‌ها تصریح کرد: هدف ما آموزش صحیح به دانشجویان و انطباق و همسویی دانشگاهها با میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و بخصوص پایگاه توس است.و در این راستا این پایگاه آمادگی دارد با کلیه دانشگاهها و مراکز علمی در جهت کاربردی کردن پژوهش همکاری کند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در زمینه پژوهش در توس،عدم فراگیری کاربردی پژوهش در میان جوانان و دانشجویان در این حوزه است و بیشتر تحقیقات صرفا توصیفی و گزارشی است.

احسان زهره وندی تصریح کرد: پژوهش در پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس فقط به آرامگاه فردوسی معطوف نمی شود بلکه طبق سیاست های سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور، این پایگاه باید تمام حوزه توس را بررسی کند.

وی با اشاره به بررسی های باستان شناسی،بررسی های حوزه مرمت و آسیب شناسی، مستند نگاری،فتوگرافی،اسکن لیزری و بررسی های ژئوفیزیک منطقه توس به افزایش فعالیت های پژوهشی در پایگاه میراث فرهنگی توس تاکید کرد.

احسان زهره وندی در انتها گفت: پژوهش زیربنای اقتصاد مقاومتی است و همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

کد N1552713

وبگردی