آفتاب
رئیس کمیته داوران والیبال:

قضاوت تمامی داوران امکان‌پذیر نیست/ هیچ داوری محروم نشده است

قضاوت تمامی داوران امکان‌پذیر نیست/ هیچ داوری محروم نشده است

رئیس کمیته داوری فدراسیون والیبال، گفت: ۱۱۳ داور بین‌المللی و ملی برای قضاوت در لیگ برتر و دسته یک مورد استفاده قرار می‌گیرند که طبیعتا در یک هفته نوبت به همه نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیدوار حاتمی با بیان اینکه ۲۷ داور بین المللی و نامزد بین المللی به همراه ۸۵ داور ملی در لیگ های برتر، دسته یک و حتی زیرگروه قضاوت می کنند، گفت: طبیعی است که هر هفته به همه داوران، قضاوت نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد داوران در تمام بازی های لیگ برتر و دسته یک هر هفته ارزیابی می‌شود، گفت: در انتخاب داوران این ارزیابی ها تاثیر دارد، اما نکات دیگری از جمله استان برگزاری، تیم های حریف، گزارش ناظرین، اخلاق مداری و سایر موارد در گزینش داوران برای مسابقات تاثیر دارد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال درباره خبر محرومیت یکی از داوران بین المللی، گفت: تاکنون هیچ تصمیمی برای محرومیت داوران نگرفته‌ایم و از رسانه ها نیز درخواست می کنم از گمانه زنی های این‌چنینی خودداری کنند زیرا آرامش و انگیزه داوران خوب کشورمان را تحت شعاع قرار می دهد.

وی یادآور شد: داوران باید بدون فشارهای روحی و روانی به کار خود در لیگ‌های برتر و دسته یک ادامه دهند و اگر تصمیمی در این زمینه گرفته شود، حتما از طریق فدراسیون والیبال اعلام می شود.

حاتمی تاکید کرد: به همین دلیل چیدمان داوری مسابقات هفته به هفته اعلام می شود تا تمامی مسائل برای انتخاب داوران را مدنظر قرار دهیم. اگر اینگونه نبود، در ابتدای فصل می توانستیم داوران تمام بازی ها را معرفی کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که تاکنون در ارزیابی های خود از عملکرد داوری ناراضی بودید یا خیر، گفت: اکثر قضاوت ها به بهترین شکل انجام شده، اما موارد معدودی نیز عملکرد مناسبی نداشتند که یا چند هفته به آنان استراحت دادیم و یا در لیگ های سطح پایین تر از این داوران استفاده کردیم. بدین ترتیب آنها در عملکردشان بازنگری خواهند داشت و با آمادگی کامل به لیگ برتر می آیند. اما تاکنون داوری را محروم نکرده ایم.

رئیس کمیته داوری فدراسیون والیبال در پایان تاکید کرد: تعداد داوران بیش از مسابقات لیگ های ایران است و امکان استفاده از همه داوران در همه هفته‌ها وجود ندارد.

کد N1552326

وبگردی