آفتاب
روی خط

ایجاد شغل در صنعت بازی رایانه‌ای با 16درصد هزینه کل

ایجاد شغل در صنعت بازی رایانه‌ای با 16درصد هزینه کل

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: در حالی که به‌طور میانگین، هزینه ایجاد اشتغال در کشور برای هر نفر ۳۰۰ میلیون تومان است، در صنعت ...

خبرگزاری تسنیم:عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: در حالی که به‌طور میانگین، هزینه ایجاد اشتغال در کشور برای هر نفر ۳۰۰ میلیون تومان است، در صنعت بازی‌های رایانه‌ای می‌توان با حدود ۱۶ درصد این مبلغ یعنی ۵۰ میلیون تومان شغل ایجاد کرد. خسرو سلجوقی اظهار کرد: سال 1379 مطالعه‌ای درباره فرصت‌های نرم‌افزاری در ایران انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که ایران در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و سپس حوزه نرم‌افزارهای مربوط به صنعت نفت می‌تواند آینده خوبی داشته باشد. عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه شاهد رشد تصاعدی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای سطح دنیا هستیم، گفت: ایران زیربنای لازم را برای فعالیت در این حوزه دارد، چراکه جوان‌های با استعدادی در این بخش داریم و آماده حضور در بازارهای بین‌المللی هستند.

 

وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و اسلامی مناسبی برای ساخت بازی داریم و در درجه آخر هم هزینه ورود به این بازار نسبت به صنایع دیگر پایین‌تر و در نتیجه فضا رقابتی‌تر است. سلجوقی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تلاش است با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از فعالان این حوزه حمایت کند و به همین دلیل بخشی از وام‌های وجوه اداره شده به این صنعت اختصاص یافته است. وی گفت: در صورت حمایت از این صنعت، نه تنها می‌توان شاهد اشتغال‌زایی بالا در آن بود که فرصت حضور در بازارهای جهانی برای جوانان ایرانی فراهم می‌شود. وی ادامه داد: یکی از راه‌های حمایت از بازی‌سازان ایرانی، به وجود آوردن فضای تعاملات بین‌المللی با فعالان مطرح این حوزه است و در این راه برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی بازی با عنوان TGC در ایران، می‌تواند راه را برای اتصال بازی‌سازان ایرانی به بازار بین‌المللی فراهم کند. عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: برگزاری رویدادهایی مانند TGC که اردیبهشت ماه سال آینده با همکاری گیم کانکشن فرانسه برگزار می‌شود یکی از راهکارهای ورود به بازارهای جهانی است و امیدواریم شاهد حضور جدی فعالان بین‌المللی در این رویداد باشیم.

کد N1552133

وبگردی