آفتاب
معرفی اپلیکیشن

قابلیت حسگر اثر انگشت پیکسل را به گوشی خود بیاورید

قابلیت حسگر اثر انگشت پیکسل را به گوشی خود بیاورید

گوشی‏های پیکسل‏‏ گوگل به امکانات مختلفی مجهز هستند و قابلیت‌ حسگر اثر انگشت در گوشی‏های پیکسل را یکی از ویژگی‏های جالب این گوشی‏‏ها ...

فارنت:گوشی‏های پیکسل‏‏ گوگل به امکانات مختلفی مجهز هستند و قابلیت‌ حسگر اثر انگشت در گوشی‏های پیکسل را یکی از ویژگی‏های جالب این گوشی‏‏ها می‏توان دانست، ظاهرا اپلیکیشنی ساخته شده است که با استفاده از آن می‏توان این قابلیت‌های حسگر اثر انگشت پیکسل را به سایر گوشی‏های اندرویدی اضافه کرد. گوگل برای گوشی‏های پیکسل خود سنگ تمام گذاشته است و این گوشی‏ها به امکانات تراز اولی مجهز هستند که قابلیت‌های حسگر اثر انگشت، یکی از این امکانات است، جای خالی این قابلیت‌ها در سایر گوشی‏های اندرویدی تراز اول نیز به چشم می‏آمد تا اینکه باخبر شدیم، اپلیکیشنی برای این کار ساخته شده است. حدود دو هفته پیش یکی از کاربران انجمن معروف XDA Developers با نام کاربری ztc1997 اپلیکیشنی را منتشر کرد که با استفاده از آن قابلیت‌های حسگر اثر انگشت گوشی‏های پیکسل را در سایر گوشی‏های اندرویدی نیز می‏توان استفاده کرد، شوربختانه این اپلیکیشن در گوگل‏پلی قرار نگرفت و کاربران برای نصب آن چاره‏ای غیر از نصب دستی از طریق فایل APK این اپلیکیشن نداشتند، همان‌گونه که حتما می‏دانید این شیوه به لحاظ امنیتی اصلا توصیه می‏شود. باخبر شدیم در کنار اپلیکیشنی که از آن یاد شد، SuperThomasLab نیز اپلیکیشنی را در گوگل‏پلی قرار داده است که عملکرد قابلیت‌های حسگر اثر انگشت پیکسل را برای سایر گوشی‏های اندرویدی تراز اول نیز میسر می‏کند.

 

این اپلیکیشن که سازنده آن، با سخاوتمندی تمام آن‌را به رایگان در گوگل‏پلی قرار داده است به کاربر اجازه می‏دهد با یک یا دو ضرب انگشت یا کشیدن انگشت روی حسگر اثر انگشت گوشی خود، با گوشی هوشمند اندرویدی تعامل برقرار کنند. برای نمونه کاربر می‏تواند با کشیدن انگشت خود به سمت پایین در روی حسگر اثر انگشت گوشی، منوی نوتیفیکیشن‏های گوشی را باز کند یا اینکه با ضرب انگشت روی سنسور اثر انگشت گوشی، اپلیکیشن خاصی را که از پیش مشخص شده باز کند یا حتی در این اپلیکیشن تعریف کند که با دوبار ضربه انگشت روی حسگر اثر انگشت، گوشی خاموش شود. البته امکانات این اپلیکیشن به همین‏جا ختم نمی‏شود و کاربر قادر است قابلیت‌های دلخواه خود را به راحتی تعریف کند، ناگفته نماند که برای انجام بعضی از دستورها گوشی باید حتما روت شده باشد. جالب اینجا است کاربرانی که این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کرده‏اند از تعامل با آن و امکانات شخصی‌سازی که در اختیار کاربر قرار می‏‏دهد رضایت کامل دارند.

کد N1552121

وبگردی