آفتاب
فرمانده سپاه استان گلستان:

100 جلد کتاب با موضوع شهدای استان گلستان در محضر رهبر معظم انقلاب رونمایی می شود

100 جلد کتاب با موضوع شهدای استان گلستان در محضر رهبر معظم انقلاب رونمایی می شود

تهران - ایرنا - فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: همزمان با برگزاری نخستین کنگره شهدای این استان، 100 جلد کتاب و فرش دستباف با موضوع ایثار و رشادت های چهار هزار شهید استان در محضر رهبر معظم انقلاب رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رحمت الله صادقی شامگاه سه شنبه در یادواره سرداران و چهارهزار شهید استان گلستان که در سالن همایش های باغ موزه دفاع مقدس تهران در حال برگزاری است، افزود: نخستین کنگره شهدای استان گلستان، 25 آذرماه در گرگان برگزار می شود و به همین منظور 100 جلد کتاب که توسط نویسندگان مطرح کشوری و این استان تالیف شده در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری این کنگره با رهبر معظم انقلاب، رونمایی شده و به تشخیص و دستخط ایشان از نویسندگان این کتابها تقدیر خواهد شد.
وی تصریح کرد: سه هزار و 929 اثر هنری با موضوع عکس، فیلم کوتاه و غیره در مورد شهدای استان گلستان ساخته شده و پرتال اینترنتی به منظور معرفی این آثار فاخر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که اطلاعات هر شهید و زیارت مجازی از مزار شهدا نیز در بخش های مختلف آن پیش بینی شده است.
دبیرکل نخستین کنگره شهدای استان گلستان اظهار کرد: تولید سریال 13 قسمتی بازگشت با موضوع دفاع مقدس، تولید فیلم کوتاه با عنوان 'این خانه پلاک ندارد' و تولید انیمیشن چهار تن از سرداران شهید سپاه استان گلستان از دیگر فعالیت های انجام شده در آستانه برگزاری کنگره شهدای این استان است.
سردار صادقی خاطرنشان کرد: برگزاری یادوارده شهدای دانشجو همزمان با روز دانشجو، برگزاری یادواره 600 شهید اهل سنت در 17 آذر، گرامیداشت 72 شهید طلبه و روحانی استان در 18 آذر و برگزاری یادواره شهدای کارمند در 20 آذرماه از جمله برنامه های پیش بینی شده برای کنگره گرامیداشت شهدای استان گلستان است.
وی همچنین به نصب پرچم متبرک شده به بارگاه مطهر امام حسین(ع) بر درب منازل شهدای استان گلستان در روز 18 آذرماه اشاره و اظهار کرد: این پرچم ها که توسط زائران اربعین حسینی متبرک خواهند شد و نماد ایثار، مقاومت و ارزش های ایران است، توسط ائمه جماعات مساجد، نخبگان، دانشجویان و فرهیختگان هر محله بر درب منازل شهدا نصب خواهد شد.
سردار صادقی یادآور شد: کنگره شهدای استان گلستان در روز 25 آذرماه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در محل نمایشگاه بین المللی این استان برگزار خواهد شد.
یادواره سرداران و چهارهزار شهید استان گلستان با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در سالن همایش های باغ موزه دفاع مقدس تهران در حال برگزاری است.
خبرنگار: سیدجواد آل داود - انتشاردهنده: مجید ملازاده
تهرام**7243**2079**1348/1772
کد N1552006

وبگردی