آفتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه موزه عبرت ایران در پایانه مرزی مهران بازدید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه موزه عبرت ایران در پایانه مرزی مهران بازدید کرد

ایلام - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه به همراه رئیس سازمان حج و زیارت، استاندار ایلام و جمعی از مسئولان استان از نمایشگاه موزه عبرت ایران در پایانه مرزی مهران بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، سید رضا صالحی امیری در جریان بازدید از مرز مهران به همراه محمدرضا مروارید استاندار ایلام و علی اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت از بخش های مختلف این نمایشگاه دیدن کرد.
صالحی امیری در جریان این بازدید اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه در مسیر تردد میلیونی زائران اربعین حسینی کار بسیار ارزشمندی است و به دشمن شناسی بهتر افراد جامعه بخصوص قشر جوان کمک می کند.
مدیر موزه عبرت ایران نیز گفت: نمایشگاه موزه عبرت ایران به همت اداره کل اطلاعات استان ایلام همزمان با ایام پیاده روی بزرگ زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران برپا شده است.
قاسم حسن پور اظهار کرد: در این نمایشگاه ساختمان بازداشتگاه کمیته مشترک خرابکاری ساواک و شهربانی شبیه سازی شده و صحنه های مربوط به شکنجه زندانیان در سال های 50 تا 57 بازسازی شده است.
وی اضافه کرد: در 2 روز از برپایی این نمایشگاه تا کنون حدود هشت هزار نفر از زائران سراسر کشور از این نمایشگاه بازدید کرده اند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی، بیش از 2 میلیون زائر از این گذرگاه مرزی به کشور عراق تردد کنند.
بیش از 700 هزار زائر در چند روز گذشته از گذرگاه مرزی مهران برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین وارد خاک عراق شده اند و این روند همچنان با شدت ادامه دارد.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
6032/9002/1772
کد N1551872

وبگردی