آفتاب

آشنایی گردشگران آلمانی با زندگی عشایر فراشبند فارس

آشنایی گردشگران آلمانی با زندگی عشایر فراشبند فارس

شیراز- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراشبند از توابع استان فارس گفت: گروهی از گردشگران آلمانی علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری و نخلستان های شهرستان فراشبند، از نزدیک با نحوه زندگی عشایر این شهرستان نیز آشنا شدند.

به گزارش دریافتی روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مرتضی کشاورز افزود: این گروه 21 نفره گردشگر آلمانی متشکل از پزشک، روانشناس، بازرگان و مشاور گفتار درمانی هستند و از شهرهای مونیخ، فرانکفورت
، سنت و ندل کشور آلمان به شهرستان فراشبند سفر کردند.
وی افزود: این گردشگران همچنین با اقامت شبانه در اردوگاه عشایر فراشبند از نزدیک با زندگی ایلی، نوع غذاهای بومی و محلی و صنایع دستی عشایر این شهرستان آشنا شدند.
کشاورز بیان داشت: فراشبند با دارا بودن بیش از سه هزار هکتار نخلستان و 38 نوع خرما و خرمای مرغوب زاهدی معروف به قصب یکی از قطب های تولید این نوع خرما در کشور است که از این قابلیت ها می توان برای جلب و جذب گردشگر به ویژه گردشگران خارجی بهره گرفت.
شهرستان فراشبند که در فاصله 170 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است با برخورداری از بیش از 25 چهارطاقی به عنوان پایتخت چهارطاقی ها نیز شناخته شده است.
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
2027 /6118/ 6075
کد N1551754

وبگردی