آفتاب

جلوه ای از شکوه البرز در همراهی ملت و دولت

جلوه ای از شکوه البرز در همراهی ملت و دولت

کرج - ایرنا - شمارش معکوس برای سفر استانی رئیس جمهوری به البرز آغاز شده و دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید فردا چهارشنبه میهمان البرزی ها است، مردم و مسئولان استان البرز نیز ضمن تدارک و آمادگی برنامه های مختلف، برای استقبال از خادمان ملت، لحظه شماری می کنند.

البرزی ها از مدت پیش خود را برای میزبانی شایسته از رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید آماده کرده بودند و اکنون تلاش دارند تا این سفر را به یک روز به یادماندنی در البرز تبدیل کنند.
رئیس جمهوری فردا صبح پس از ورود به استان البرز به ورزشگاه مخابرات کرج می رود تا ضمن دیدار مردمی با البرزی ها، برای آنان درباره برنامه های دولت تدبیر و امید در البرز سخن بگوید.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و استاندار البرز در پیام مشترکی از عموم البرزنشینان برای شرکت گسترده و پرشور در آیین استقبال از رییس جمهوری و هیات همراه دعوت و این حضور را بازخلق حماسه ای دیگر توصیف کرده و از مردم استان خواسته اند، بار دیگر با حضور شکوهمند خویش به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری که فرمودند(همه بدانند بنده دولت را حمایت و تأیید می کنم و از همه توانم برای کمک به دولت استفاده می کنم و به مسئولان بلند پایه آن اعتماد دارم)؛در استقبال پرشورمان پیامی روشن به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اعلام نمائیم.
دیگر مسئولان استان و شهرستان های البرز، فرهیختگان، فعالان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، علما و نهادهای مردمی نیز در پیام های مشابه و گفت و گو با رسانه ها با اینکه این سفر را نقطه عطفی برای تحول در البرز دانسته، از همگان خواسته اند با استقبال و پیشوازی گسترده از کاروان تدبیر و امید، این روز را به تاریخی ماندگار تبدیل کنند.
ستادهای مردمی، انجمن ها و سایر گروه های خودجوش مردمی با عبارت و شعار 'همه به استقبال می رویم' خود را برای استقبالی کم نظیر و به یادماندنی آماده کرده اند.
رئیس ستاد مرکزی استقبال از رییس جمهوری و کاروان تدبیر وامید در البرز، تجلیل از رییس جمهوری و دولت را تجلیل از نظام اسلامی دانست و این استقبال با شکوه را جلوه ای از همراهی مردم با دولت تدبیر و امید اعلام کرد.
برای درخواست های مردمی در این سفر سامانه 111 راه اندازی شده و کاربران این سایت در چهار شیفت شبانه روزی از روز قبل از سفر و تا پایان سفر آماده پاسخگویی به درخواست ها و مطالبات مردم شریف استان البرز از طریق این سامانه خواهند بود.
** دیدار با مردم مهمترین برنامه سفر رییس جمهوری به البرز
رئیس مرکز ارتباطات دفتر رئیس جمهوری در نشستی با رسانه ها گفت: رییس جمهوری ساعت 9.30 وارد استان البرز شده و در ورزشگاه مخابرات کرج با مردم دیدار خواهد داشت و ساعت 10 تا 11 صبح نیز به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
طاهره قیومی افزود: در ادامه سفر یک روزه کاروان تدبیر و امید به استان البرز رئیس جمهوری ساعت 14 و 30 دقیقه با علما، ایثارگران دیدار کرده و پس از آن درنشست توسعه و سرمایه گذاری استان از اواسط این برنامه حضور پیدا خواهد کرد.
وی گفت: پس از این نشست ها رئیس جمهوری در نشست شورای اداری استان البرز شرکت می کند و در پایان نیز نشست خبری با رسانه های گروهی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: هیچ خبرنگاری از پایتخت همراه رییس جمهوری نخواهد بود و رسانه های استان پوشش خبری سفر رئیس جمهوری را برعهده خواهند داشت.
** بهره برداری از 11 طرح و شروع عملیات اجرایی پنج طرح صنعتی در البرز
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت که همزمان با سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان البرز، 16طرح صنعتی به بهره برداری رسیده یا کلنگ آن به زمین زده می شود.
ایرج موفق روز افزود: این واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد است که با حضورکاروان تدبیر و امید به این استان به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: ازمجموع این طرح ها 11مورد درمرحله بهره برداری است و پنج مورد دیگرنیز کلنگ زنی می شود.
موفق خاطرنشان کرد: طرح هایی که مورد بهره برداری قرارمی گیرد شامل فرآورده های غلات شامل تولید فروکتوز، گلوکز و نشاسته، پالایش نفت خام، شامل تولید بنزین، نفت، گازو ...، نساجی شامل پارچه های پرده ای و گلدوزی، تولید کنتورهای هوشمند برق، تولید لوله های بدون درز آلومینیومی، تولید مخازن تحت فشار، تولید انواع داروی پوستی و ضد عفونی، تولید نانو کاتالیست، بسته بندی آب های معدنی ، کف پوش و تولید بلوک و پانل های سبک است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز همچنین گفت: با بهره برداری ازاین طرح ها بیش از یک هزارو 550 نفر مشغول بکار خواهند شد.
** بهره برداری از 22 پروژه کشاورزی استان در سفر ریس جمهوری
بهره برداری از 22 پروژه کشاورزی از جمله سردخانه در محمد شهر و باغ گردو طالقان از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری و هیات همراه به این استان خواهد بود.
** شهرستان های البرز میزبان وزرا و همراهان رییس جمهوری
در سفر ریس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به البرز، به شهرستان های این استان نگاه ویژه ای شده و قرار است پروژه های متعدد در شهرستان های استان با اعزام وزیران به بهره برداری برسد.
براساس برنامه اعلام شده، علی ربیعی وزیر تعاون، کار رفاه و تعاون راهی شهرستان فردیس شده و صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در شهرستان نظرآباد حضور می یابد.
محمود علوی وزیر اطلاعات در شهرستان اشتهارد، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در شهرستان طالقان و حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون رئیس جمهوری در شهرستان ساوجبلاغ برای افتتاح پروژه ها و دیدار با مردم و مسئولان به نمایندگی از رئیس جمهوری حضور خواهند داشت.
طبق برنامه ریزیها، در سفر استانی رئیس جمهوری 4 طرح با اعتباری بالغ بر 53 میلیارد تومان در ساوجبلاغ به بهره برداری می رسد.
کلنگ زنی زمین شهرک صنعتی اشتهارد 2 در دو هزار و 100هکتار از اراضی این شهرستان از جمله پروژه های پیش بینی شده است در اشتهارد است و بازدید از یکی از کارخانه های صنعتی اشتهارد، افتتاح ورزشگاه بانوان، سالن بانوان شهرداری، بلواری برای اتصال به کمربندی شهرستان و بیت عالم (آیت الله آقا سید عبدالله بحرانی از علمای بزرگ اشتهارد که منزل او به فضای فرهنگی و مذهبی تبدیل شده ) از دیگر برنامه های پیش بینی شده در راستای توسعه شهرستان است.
معاون هماهنگی امورعمرانی فرماندار طالقان درآستانه سفر رئیس جمهوری به استان البرز درخواست های مردم این شهرستان را برای توسعه و آبادانی بیشتر اعلام کرد.
امیر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: احداث بیمارستان 43 تخت خوابی، ضرورت تسریع در تکمیل پروژه راه هشتگرد - طالقان، ایجاد زباله سوز ، دفع مناسب فاضلاب شهری و روستایی در حوزه آبریز سد طالقان از جمله درخواست های مردم این شهرستان است.
وی ادامه داد: رفع محدودیت ها از جمله کاهش میزان حریم رودخانه ها ،تامین نیازهای آبی شهرستان 15 میلیون مترمکعب درسال در بخش های شرب، صنعتی ،کشاورزی ،تصویب شهرستان به عنوان منطقه نمونه آزاد گردشگری با توجه پتانسیل ها، تصویب شهرک صنعتی 'های تک' ،تخصص اعتبار مناسب با نیازهای شهرستان از سهم ارزش افزوده سد و نیروگاه طالقان نیز ازدیگر درخواست های آماده شده دراین زمینه به شمار می رود.
امیری گفت: بازنگری در مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای عالی امنیت ملی ، کاهش و تعدیل محدودیت های اعمال شده در صورتی که با بکارگیری فناوری های نوین می توان بدون نگرانی سلامت آب و سد مخزن طالقان را مانند سایر کشورها تضمین کرد نیز درسفر کاروان ' تدبیر و امید' مورد توجه قرار می گیرد .
وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی ها وزیر ورزش و جوانان از کاروان ' تدبیرو امید' در طالقان حضور می یابد که به صورت ویدئو کنفرانس دو هتل، پل وشته، روکش آسفالت جوستان به شهرک مورد بهره برداری قرار می گیرد.
معاون برنامه ریزی،اداری ومالی فرمانداری فردیس گفت: 13 درخواست مردم و مسئولان این شهرستان نوپا به رئیس جمهوری ارائه می شود.
محمدمجرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این 13 درخواست عمده مشکلات شهرستان فردیس است که امیدواریم در این سفر تصویب شود.
وی ادامه داد: ارتقاء طرح بیمارستان 160 تختخوابی به 520 تختخواب فردیس، کاهش مصرف آب تبدیل نیروگاه منتظر قائم به نیروگاه سیکل ترکیبی، احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری، جابجایی انبار نفت به اشتهارد ازجمله این درخواست ها است.
مجرد گفت: در سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به استان البرز روز چهارشنبه نشست شورای اداری را با حضور نماینده رییس جمهوری یا یکی از وزراء در فرمانداری فردیس خواهیم داشت.
مسئولان شهرستان نظرآباد نیز اعلام کردند که نماینده رئیس جمهوری با حضور در این شهرستان از روند اجرایی چند طرح عمرانی بازدید کرده و در نشست شورای اداری حضور می یابد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:محمدعزیزپور
کد N1551690

وبگردی