آفتاب

تلاش همه‌جانبه پلیس برای تامین امنیت راهپیمایی اربعین

تلاش همه‌جانبه پلیس برای تامین امنیت راهپیمایی اربعین

ایلنا: رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه پلیس برای تامین امنیت و مدیریت جمعیت در راهپیمایی اربعین تلاش همه جانبه ای دارد، گفت : تامین امنیت کامل توقف‌گاه‌ها و تقویت ایست‌های بازرسی از جمله مهم‌ترین محورهای مورد تمرکز پلیس پیشگیری است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد شرفی" در حاشیه بازدید از استان ایلام و پایانه مرزی مهران با معرفی  "مدیریت جمعیت" و "تامین امنیت" به عنوان دو ماموریت اساسی پلیس پیشگیری در مراسم اربعین، اظهار کرد: پلیس پیشگیری تمام توان خود را برای مدیریت و پایش لایه به لایه جمعیت، بر اساس شرایط و اقتضائات به کار گرفته  است.

وی افزود:  تامین امنیت کامل توقف‌گاه‌ها و تقویت ایست‌های بازرسی از جمله مهم‌ترین محورهای مورد تمرکز پلیس پیشگیری در مراسم اربعین است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد: شرح وظایف همه رده‌های تابعه در رابطه با مراسم اربعین حسینی دقیقا به آنها ابلاغ شده است و آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی مناسبی که پیش از اربعین در پلیس پیشگیری انجام شد ، آموزش‌های لازم به گروه‌های مختلف داده شد و با تقسیم وظایف میان بخش‌های گوناگون، همه محورهای مربوطه به خوبی پوشش داده شده است.

سردار شرفی همچنین با اشاره به  حجم تردد در مرز مهران، ضمن درخواست از زائران برای گذر از مرزهای جنوبی شلمچه و چزابه، بیان کرد: با این وجود، مجموعه پلیس پیشگیری ناجا از هیچ کوششی برای تامین امینت و آسایش زائران در مرز مهران فروگزار نخواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه همه کارکنان پلیس پیشگیری  تلاش می کنند در برخورد با زائران امام حسین(ع)، "اخلاق اسلامی"  را رعایت کنند، تصریح کرد: درباره توقف‌گاه‌ها نیز تلاش ما به گونه ای بوده است که امکانات کامل رفاهی و زیستی در آنها وجود داشته و شایسته میهمانان حرم اباعبداله‌الحسین(ع) باشند.

گفتنی است سردار شرفی با حضور در محورهای مرزی استان ایلام،  از پایانه‌‌  مرزی مهران بازدید و ضمن گفت و گوی چهره به چهره  با زائران اربعین حسینی و شنیدن مشکلات و درخواست‌های آنان به ارزیابی وضعیت خدمات‌ پلیس پیشگیری پرداخته و دستورهای لازم را برای قرارگاه ابوذر در این رابطه صادر کرد.

شایان ذکر است بازدید از توقف‌گاه‌ها، ایست‌های بازرسی مستقر در مسیر، بازدید کلی از محور همدان - ایلام و بررسی تجهیزات و امکانات موجود و همچنین احصاء تجهیزات مورد نیاز در محورهای عملیاتی از دیگر اقدامات رئیس پلیس پیشگیری ناجا در بازدید از پایانه مرزی مهران بود.

 

کد N1551687

وبگردی