آفتاب
مدیر عامل شرکت گاز کردستان:

گازرسانی به ۱۰۴۰ روستای کردستان/۹۲ درصد جمعیت استان گاز دارند

گازرسانی به ۱۰۴۰ روستای کردستان/۹۲ درصد جمعیت استان گاز دارند

سنندج – مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به روند رو به رشد گازرسانی به مناطق روستایی این استان طی یک دهه اخیر، گفت: در حال حاضر هزار و ۴۰ روستای این استان دارای گاز طبیعی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد فعله گری ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان، اظهار داشت: گازرسانی به مناطق روستایی در استان کردستان طی یک دهه اخیر با جدیت و شدت لازم ادامه داشته و به همین دلیل هم اکنون از کل روستاهای دارای سکنه استان، هزار و ۴۰ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی ادامه داد: از مجمموع هزار و ۷۰۳ روستای دارای سکنه در استان کردستان، هزار ۵۰۳ روستا قابلیت گازرسانی دارند و در همین راستا شرکت گاز کردستان گازرسانی به مناطق روستایی را در اولویت قرار داده و انتظار می رود که با توجه به این سیاست گذاری، در آینده نزدیک بخش بیشتری از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: بر اساس شاخص های اعلام شده از سوی شرکت ملی گاز، در حال حاضر کردستان در بخش گازرسانی روستایی، جزو ۱۰ استان برتر کشور به شمار می رود و در صورت بهره برداری از پروژه ها و طرح های در دست اجرا، این آمار وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و باعث ارتقاء رتبه کردستان در سطح استان می شود.

وی یادآور شد: شرکت گاز کردستان در کنار گازرسانی به هزار و ۴۰ روستا در حال حاضر، کار گازرسانی به ۵۶ روستا را در شرایط فعلی دنبال می کند و البته کار انتخاب پیمانکاری برای گازرسانی به شماری دیگر از روستاهای پرجمعیت این استان نیز هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

فعله گری عنوان کرد: بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته از سوی شرکت گاز کردستان در گام اول گازرسانی به روستاهای با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ خانوار در دستور کار بود که در این بخش هم اکنون از ۱۳۹ روستا در این بخش، کار گازرسانی به ۱۱۷ روستا اجرایی و عملیاتی شده است.

وی گفت: در بخش دوم گازرسانی به روستاهای با جمعیت ۱۰۰ تا ۲۰۰ خانوار در دستور کار قرار گرفت که در این بخش نیز از مجمع ۲۲ روستا با این ویژگی، هم اکنون ۱۸۱ روستا از نعمت گازخانگی برخوردار شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طراحی چندین پروژه گازرسانی به مناطق روستایی این استان طی سال جاری، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته چندین پروژه گازرسانی به ویژه در بخش های کلاترزان و سیروان سنندج، میرده بانه و سرشیو سقز در دستور کار قرار گرفته و انتظار می رود که طی سال جاری کار انتخاب پیمانکار انجام شده و زمینه برای آغاز عملیات اجرایی در سال آینده فراهم شود.

وی به وضعیت گازرسانی به مناطق شهری در استان کردستان اشاره کرد و افزود: در حوزه گازرسانی استان کردستان وضعیت بسیار خوبی دارد و در حال حاضر اولویت اصلی ما در این بخش تلاش برای نگهداری مناسب از شبکه ایجاد شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون بالغ بر ۹۹ درصد از جمعیت شهری استان کردستان از نعمت گاز خانگی بهره مند هستند و گازرسانی به تمامی شهرهای استان صورت گرفته است، که سیاست ما در این بخش پایدار کردن خدمت رسانی به مردم و همچنین تلاش در راستای کاهش خطرات ناشی از افت فشار گاز می باشد.

فعله گری با اشاره به وضعیت جغرافیایی استان کردستان و همچنین افزایش هزینه های تمام شده در حوزه گازرسانی در این استان، یادآور شد: میزان هزینه مصرف شده برای گازرسانی در استان کردستان بالاست و به همین دلیل شرکت گاز استان تلاش های خوبی در راستای کاهش هزینه ها اجرایی کرده که هم اکنون این نوع کار عملیاتی و اجرایی از سوی سایر استانهای کشور نیز مورد توجه قرار می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیان امسال شاهد قطعی گاز در استان کردستان خواهیم بود یا خیر، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، پیش بینی ما این است که با افت فشار گاز مواجه نخواهیم بود، چرا که هماهنگی ها و برنامه ریزی های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان عنوان کرد: انتظار می رود که در سایه برنامه ریزی های شرکت و همچنین همکاری و تعامل مردم برای صرفه جویی امسال شاهد افت فشار گاز در هیچ نقطه ای از استان کردستان نباشیم.

کد N1551556

وبگردی