آفتاب

صداوسیما در پرونده پدیده شاندیز معاون جرم است/باید در دیوان محاسبات جلوی این تخلفات را می‌گرفتید

صداوسیما در پرونده پدیده شاندیز معاون جرم است/باید در دیوان محاسبات جلوی این تخلفات را می‌گرفتید

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت :مسئله پدیده شاندیز دیگر نه فتنه است نه انحراف بلکه مردمی هستند که سهام دارند و در این زمینه متضرر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی در سوال  از وزیر کشور در مورد وضعیت پدیده شاندیز گفت: انگیزه شخصی برای پیگیری این موضع ندارم و خدا را شاکرم که سهامدار شرکت پدیده شاندیز هم نیستم. اما درد اجتماعی باعث شد، این مسئله را مطرح کنم و من عضو کمیسیون امنیت ملی هستم و معتقدم پیشگیری بهتر از درمان است.

او ادامه داد: برخلاف صحبت‌های وزیر کشور، معتقدم که حتماً این سوال ملی است. وقتی ۱۵ نفر از نمایندگان تهران به پلیس فتا مراجعه کردیم، به ما اعلام شد که درصد زیادی از مسائل فضای مجازی به پدیده شاندیز مربوط می‌شود.

کواکبیان با بیان اینکه خدا را شاکریم که تدبیرها باعث می‌شود مشکلات مردم در رابطه با پدیده شاندیز حل شود، تاکید کرد: این مسئله دیگر نه فتنه است نه انحراف، بلکه مردمی هستند که سهامدارند و در این زمینه متضرر شده و آسیب دیده‌اند و خانواده‌هایی در اثر این مسئله کارشان به طلاق و فرزندانشان از دانشگاه دست کشیده‌اند و مشکل جدی در این راستا وجود دارد که باید فکر اساسی بشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت : درست است که این پدیده، پدیده شوم دولت گذشته است، اما زمانی که ۳۸۰ متر مربع مصوب داشت، بالای یک میلیون و صدهزار مترمربع ساخته شد که هیچ کس جلوی آن را نگرفت و بیش از ۹۰۰ متر مربع هم در کیش ساخته شده است و همچنین صداوسیما بیش از ۱۷ میلیارد تومان برای تبلیغات پول از این شرکت گرفت.

او تاکید کرد: صداوسیما معاون جرم است و با اینکه این بی انضباطی مالی در دولت قبلی زیاد بوده اما از دولت اعتدال انتظار داریم که مشکل پدیده شاندیز را حل کند.

کواکبیان خطاب به وزیر کشور گفت: شما زمانی در دیوان محاسبات بودید، باید جلوی این خلاف‌ را می‌گرفتید. نباید این مشکلات را گردن هم بیندازیم بلکه باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

او با بیان اینکه استاندار شما ۱۵ سال سابقه کار امنیتی داشته اما بیش از یک سال است که در راستای هیات‌مدیره پدیده شاندیز تعلل در اجرای حکم داشته است، گفت: وکالت‌نامه‌ای از محسن پهلوان‌مقدم مدیرعامل سابق پدیده شاندیز  گرفته شده اما چرا تدبیری اندیشیده نمی‌شود؛ می‌طلبد که  مشکل پدیده شاندیز در سطح وزیران حل شود.

کواکبیان با بیان اینکه این مشکل را می‌توان در عرض یک ماه در جریان کانال خود انداخت، گفت: باید بدهی‌ها پرداخت شود.

کد N1551384

وبگردی