آفتاب

بازدید جهانگیری از مجتمع پرورش بز شیری قلعه گنج

بازدید جهانگیری از مجتمع پرورش بز شیری قلعه گنج

کرمان - ایرنا - معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سفر به جنوب کرمان از مجتمع پرورش بز شیری مورسیای اسپانیایی بازدید کرد، این مجتمع در چارچوب طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان محروم قلعه گنج راه اندازی شده است.

به گزارش ایرنا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی روز سه شنبه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: این مجتمع گنجایش سه هزار راس دام بز مورسیای اسپانیایی شیری را دارد و در زمینی به مساحت 2 هکتار احداث شده است.
محمد سعیدی کیا افزود: تعداد 954 راس بز ماده و 46 راس نر در مرحله نخست برای این مجتمع تامین شد که نسبت به بزهای ایرانی شیر بیشتر با کیفیت بهتر تولید می کنند.
وی تصریح کرد: کم قلوزایی و سازگار بودن با اقلیم منطقه از مزایای اقتصادی پرورش این بزهاست.
سعیدی اظهار کرد: 16 میلیارد تومان باید هزینه شود و تاکنون پنج میلیارد تومان هزینه شده است.
قرار است سه هزار راس بز شیری مولد نژاد مورسیا از کشور اسپانیا جانشین بزهای کم بازده قلعه گنج شود.
معاون اول رئیس جمهوری که از صبح امروز (سه شنبه) در قلعه گنج حضور دارد، پس از بازدید از مجتمع بز شیری مورسیای اسپانیایی از پروژه توانمندسازی روستاییان این شهرستان دیدن کرد.
طرح توان افزایی جوامع روستایی در 100 روستای این شهرستان در دست اقدام است و از سال گذشته تاکنون 100 صندوق خرد روستایی و 645 گروه روستایی تشکیل شده و یکهزار و 600 فقره وام از آورده مردم پرداخت شده است.
قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی با جمعیت 76 هزار و 376 نفر در 430 کیلومتری جنوب کرمان است و اکثر مردم این منطقه به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.
شهرستان قلعه گنج از سال 93 طی تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.
قلعه گنج در 430 کیلومتری جنوب کرمان است و اکثر مردم این منطقه به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.
کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و برای اجرای برنامه های این حوزه به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شده است.
معاون اول رئیس جمهوری که روز دوشنبه از طریق فرودگاه سیرجان وارد استان کرمان شد، پس از افتتاح مجموعه ورزشی و کارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر با ظرفیت پنج میلیون تن در سیرجان راهی جنوب استان کرمان شد.
شرکت در نشست های توسعه منطقه ای و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بازدید و افتتاح چند طرح اقتصادی و عمرانی از برنامه های اسحاق جهانگیری در ادامه این سفر 2 روزه به شهرستان های جنوب کرمان است.
فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه کهنوج و کارخانه تیتانوم نیر امروز در سفر معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: پروانه امانی
7429/1354
کد N1551372

وبگردی