آفتاب

برنامه دستیابی به اهداف کلان بالگردی تدوین می‌شود

برنامه دستیابی به اهداف کلان بالگردی تدوین می‌شود

تهران-ایرنا-دبیر کارگروه بالگرد تجاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی ریاست جمهوری از تدوین برنامه دستیابی به اهداف کلان بالگردی در سند جامع توسعه هوافضای کشور خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی طاهرخانی در خصوص برنامه های آتی این کمیته در سال جاری، گفت: یکی از برنامه های این کمیته در نیمه دوم سال جاری، ارائه ابلاغیه به گمرک برای جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات در حوزه بالگردهای تجاری با هدف حمایت از فناوری و توان صنعتی کشور و انتقال تکنولوژی است.
وی افزود: از دیگر برنامه های تعریف شده برای نیمه دوم امسال، تهیه RFP های مورد نیاز در راستای پیشبرد اهداف بالگردی سند جامع توسعه هوافضا، تعیین اولویت‌های حمایتی در بخش بالگردی برای شرکت‌ها، صنایع و مراکز پژوهشی داخلی و تهیه طرح‌های همکاری مشترک با کشورهای دیگر در حوزه توسعه بالگردهای پیستونی، متوسط و نیمه‌سنگین است.
به گفته طاهرخانی، مذاکره مستقیم با بهره‌برداران بالگرد تجاری در کشور و جلب اعتماد آنها برای رفع نیازمندی‌ها به صورت یکپارچه و بر اساس پلتفرم‌های مشترک دیگر هدف تعیین شده در کارگروه است.
وی برنامه ریزی برای اضافه کردن دروس طراحی بالگرد به گرایش تحصیلات تکمیلی هوافضا و راه‌اندازی و تقویت صفحه کارگروه بالگرد تجاری به عنوان مرجع و خط ارتباطی فعالان حوزه بالگردی کشور (اخبار، اولویت‌های پژوهش و صنعتی و فناورانه، گزارش طرح‌های کلان بالگردی) را از دیگر اولویت های تعیین شده برشمرد.
علمی**1023**1440
دریافت کننده:ابوالقاسم تیموری** انتشار: گلشن
کد N1551314

وبگردی