آفتاب

انسجام افقی راز موفقیت سازمان‌های بهره‌ور

انسجام افقی راز موفقیت سازمان‌های بهره‌ور

معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره برگزاری کنفرانس توسعه منابع انسانی گفت: تداوم ...

دنیای اقتصاد:معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره برگزاری کنفرانس توسعه منابع انسانی گفت: تداوم برگزاری این کنفرانس نشانه نهادینه شدن آن است. منصور معظمی افزود: مدیران منابع انسانی باید همه جانبه نگر، حرفه‌ای، دارای صبر و حوصله و از همه مهم‌تر در سازمان دارای وجاهت و محبوبیت باشند.

 

وی در ادامه به چهار رویکرد نوین در حوزه منابع انسانی اشاره کرد و گفت: مدیران منابع انسانی شریک استراتژیک سازمان و عامل فرهنگ و تغییر در سازمان‌ها محسوب می‌شوند. وی افزود: فرآیند تغییر در سازمان‌ها طولانی مدت و هزینه بر است و مدیران نباید به دنبال نتیجه‌گیری در کوتاه مدت باشند. معظمی تصریح کرد: باید استانداردهای فرهنگی را به فرآیندهای منابع انسانی گره بزنیم و امیدواریم سازمان مدیریت صنعتی یک بحث جدی درباره فرهنگ سازمانی آغاز کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی سیمای اقتصاد ایران از منظر شاخص‌های جهانی از جمله شاخص توسعه و سرمایه انسانی پرداخت و گفت: مقایسه برخی شاخص‌های جهانی کشور با کشورهای منطقه آزاردهنده است که باید در این خصوص اقدامات مناسبی صورت پذیرد. رئیس سازمان مدیریت صنعتی نیز با اشاره به چالش‌های مدیریت درباره منابع انسانی گفت: امروز دغدغه همه دنیا بحث منابع انسانی است و تمام نظام مدیریت پیگیر این بحث هستند. محمدعلی محمدی گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی، از فناوری پیشرفته به فناوری فوق مدرن، از ساختار سلسله مراتبی به ساختار شبکه‌ای، از اقتصاد محلی و ملی به اقتصاد جهانی، از تمرکزگرایی به تمرکززدایی، از سرمایه فیزیکی به سرمایه انسانی و دانش را از جمله این چالش‌های مدیریت منابع انسانی در دنیای امروز برشمرد و گفت: درخصوص بحث تربیت نیروی انسانی برای ورود به اقتصاد جهانی فعالیت اساسی صورت نگرفته است و اگر نتوانیم شکاف بین وضع موجود و وضع مطلوب را پر کنیم در این زمینه دچار شوک تغییر خواهیم شد. محمدی انسجام افقی را راز اساسی موفقیت سازمان‌های بهره‌ور برشمرد و گفت: در انسجام افقی باید در ۴ سرمایه فیزیکی، فکری، اجتماعی و عاطفی هم‌افزایی کنیم و سازمان‌ها و شرکت‌ها به‌طور همزمان به این موضوع – انسجام افقی – توجه کنند.

کد N1550907

وبگردی