آفتاب

احتمال همه پرسی درباره بازگشت مجازات اعدام در ترکیه

احتمال همه پرسی درباره بازگشت مجازات اعدام در ترکیه

مهر نوشت: رئیس جمهور ترکیه از احتمال برگزاری همه پرسی در خصوص برقراری مجدد مجازات اعدام و نظر سنجی در خصوص عضویت یا عدم عضویت این کشور در اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش دیلی صباح، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از احتمال برگزاری رفراندوم جهت تغییر ساختار نظام این کشور از پارلمانی به ریاست جمهوری و افزایش قدرت شخص رئیس جمهور، تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، اردوغان همچنین در سخنان خود گفت که در صورت تصویب قانون برقراری مجدد مجازات اعدام، وی نیز آن را امضا خواهد کرد.

وی همچنین با انتقاد شدید از سخنان «مارتین شولز»، رئیس پارلمان اروپا در خصوص بسته شدن پرونده ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپااز مردم کشورش خواست تا پایان سال جاری میلادی برای تصمیم گیری در خصوص عضویت یا عدم عضویت در اتحادیه اروپا صبر کنند.

اردوغان خطاب به مسئولان اتحادیه اروپا گفت: شما اول باید به وعده‌های خود وفا کنید و نمایندگان سازمان‌های تروریستی را از پارلمان اروپا، شورای اروپا یا خارج از این ساختمان‌ها، پاکسازی کنید. تروریستی اعلام کردن پ.ک.ک کافی نیست. در حال حاضر، عاملان این گروه تروریستی در آلمان، فرانسه، سوئد، هلند و هرجای دیگری از اروپا جولان می‌دهند.

52311

کد N1550868

وبگردی