آفتاب
در چهلمین جلسه «کمیته ملی حقوق بشردوستانه» عنوان شد:

ترویج مسائل بشردوستانه از محورهای تدوین برنامه ۱۰ساله هلال‌احمر

ترویج مسائل بشردوستانه از محورهای تدوین برنامه ۱۰ساله هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ترویج مسائل بشردوستانه، صلح و نفی‌خشونت از جمله موضوعات مهم و مورد توجه در تدوین برنامه راهبردی ۱۰ ساله جمعیت هلال‌احمر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیرمحسن ضیایی در چهلمین جلسه «کمیته ملی حقوق بشردوستانه» با حضور اعضای این کمیته، گفت: برنامه ۱۰ساله جمعیت هلال‌احمر که راهبردهای سازمانی این جمعیت را در ۱۰ سال  آینده ترسیم می‌کند در قالب ۲ برنامه پنج‌ساله در دست تدوین است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات حقوق بشردوستانه از جمله موارد مهمی است که در تدوین این برنامه ۱۰ساله به صورت جدی به انها پرداخته شده است، عنوان کرد: مقرر شده است تا برنامه پنج‌ساله نخست از سال ۹۶ اجرایی شود.  

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با تقدیر از اقدامات دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردستانه، خواستار فعالیت‌های ترویجی کمیته ملی حقوق بشردوستانه در محورهای آموزش عمومی حقوق بین‌الملل بشردوستانه و ترویج آن در میان نخبگان، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان، داوطلبان و جوانان، چاپ و انتشار مجله علمی، برقراری ارتباط با رسانه‌ها، حمایت مالی از پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های مرتبط شد.

محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر نیز در این جلسه به تدوین «استراتژی ملی حقوق بین‌الملل بشردوستانه» اشاره و اظهار کرد: تدوین این استراتژی نیازمند هم‌افزایی نهادهای دخیل و استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها است.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌های کشور، دادگستری، امورخارجه، کارشناسان وزارتخانه‌های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دادگستری، رئیس دبیرخانه کمیته ملی و نماینده معاونت امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر نیز حضور داشتند.

کد N1550693

وبگردی