آفتاب
قائم مقام معاون اجتماعی قوه قضاییه:

آسیب های اجتماعی با همدلی و همگرایی مسئولان مدیریت شود

آسیب های اجتماعی با همدلی و همگرایی مسئولان مدیریت شود

قم - ایرنا - قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: باید آسیب های اجتماعی با همدلی و همگرایی مسئولان مدیریت شود که این امر در استان قم به صورت مطلوب وجود دارد.

به گزارش ایرنا، مهدی امیری اصفهانی روز دوشنبه در «همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی» اظهار کرد: آنچه که کیان کشور را تهدید می کند بحث آسیب های اجتماعی است، از این رو باید از همه توان برای شناسایی، جلوگیری و کاهش آسیب ها استفاده کنیم و اقدام های اجرایی در این حوزه مورد ارزیابی قرار بگیرد.
وی با بیان این که روند ناهنجاری ها در جامعه نگران کننده است گفت: آسیب های اجتماعی برای جامعه اسلامی خطرناک است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه تاکید بسیاری داشته اند، از این رو نیازمند تلاش جهادگرانه مسئولان با استفاده از تجربه ها و رعایت وظایف هستیم.
قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به ظرفیت قانونی دستگاه های اجرایی در کاهش آسیب ها اشاره کرد و گفت: در نظام تصمیم سازی، تصمیم گیری و اجرا باید ظرفیت ها را مورد توجه قرار دهیم تا گام اصلی را در این حوزه برداریم.
امیری اصفهانی افزود: اگر هر دستگاهی در جایگاه قانونی، بر وظایف خویش نظارت و دقت داشته باشد به علت اجرای درست کارها و خود کنترلی شاهد پیشگیری از مشکلات خواهیم بود.
وی هم چنین با اشاره به اقدام های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: اقدام های این اداره کل در کاهش حوادث ناشی از کار با همکاری دادگستری و سایر نهادها قابل تقدیر است.
وی در ادامه گفت: یک کارگر فقیر و بی بهره از تامین اجتماعی، در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست؛ از این رو باید همه مسئولان به تکالیف خویش در حوزه کار اهتمام داشته باشند.
وی با بیان این که تامین سلامت، امنیت و رفاه یک وظیفه برای نظام جمهوری اسلامی است گفت: این یک حق عمومی برای آحاد جامعه و مسئولیت اجتماعی می باشد و همه بخش های آن باید مورد توجه قرار بگیرد.
امیری اصفهانی در ادامه افزود: درآمد ناخالص ملی کشور در سال باید بالا باشد، این در حالی است که این درآمد در سطح متوسط به علت استفاده نکردن از تمام ظرفیت های منابع ملی قرار دارد.
وی بر مدیریت مناسب در کشور تاکید کرد و گفت: در مقابل احقاق حق مردم باید به تولید فرصت ها، شناسایی ظرفیت های موجود و استفاده بهینه از منابع بپردازیم.
وی بیان داشت: ظریب بهره بری در کار را باید در جامعه افزایش داد در غیر این صورت متضرر خواهیم شد، از این رو باید رویکرد متعهد نسبت به کار در کل کشور توسعه پیدا کند.
همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با رویکرد ایراد ضرب و جرح غیرعمدی و حوادث ناشی از کار در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم برگزار شد.
8138 / 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1550444

وبگردی