آفتاب

رئیس سازمان امور عشایر: سه طرح برای حمایت از عشایر به هیات دولت تقدیم شد

رئیس سازمان امور عشایر: سه طرح برای حمایت از عشایر به هیات دولت تقدیم شد

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: سه طرح فرهنگی، اجتماعی و مذهبی برای حمایت از جامعه عشایر کشور به هیات دولت تقدیم شده است.

به گزارش ایرنا، کرمعلی قندالی دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید امور عشایر استان فارس افزود: طرح تقویت اشتغال، سواد و مهارت عشایر، طرح ارائه خدمات بهداشتی درمانی به عشایر و طرح ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی در شورای عالی عشایر کشور به تصویب رسیده است که اجرایی شدن پس از تصویب در هیات دولت خواهد بود.
رئیس سازمان امور عشایر کشور در ادامه به برنامه های دولت برای حمایت اقتصادی و مالی از جامعه عشایری کشور پرداخت و گفت: با این هدف، یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
وی افزود: اعتباری افزون بر 2 هزار میلیارد ریال امسال در قالب تسهیلات با سود کم از سوی دولت به جامعه عشایر کشور اختصاص یافت.
قندالی یادآور شد: پارسال نیز یک هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد و با دوره زمانی بازپرداخت پنج ساله به عشایر کشور اختصاص یافت که بین استان ها توزیع و جذب شد.
وی ادامه داد: سهم استان فارس از تسهیلات کم بهره امسال، 96 میلیارد و 200 میلیون ریال است که بنا بر آمار 6ماه نخست امسال، این استان موفق به جذب کمتر از یک درصد این اعتبار شده است و انتظار است که فارس با جدیت بیشتری در این زمینه اقدام کند.
رئیس سازمان امور عشایر اظهار کرد: دولت امسال همچنین 52 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به عشایر کشور اختصاص داده است که تاکنون 6 میلیارد ریال آن جذب شده و در اختیار جامعه عشایری قرار گرفته است.
وی گفت: تا پایان امسال همچنین 2 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران کشور به جامعه عشایری اختصاص می یابد.
قندالی افزود: امید است با مدیریت صحیح این منابع در معیشت، شاهد تحول در اشتغال و اقتصاد عشایر و روستاها باشیم.
رئیس سازمان امور عشایر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عشایر در 15 هزار نقطه در کشور حضور دارند اظهارکرد: در هشت سال قبل از دولت کنونی هیچ نامی از جامعه عشایر برده نشد اما دولت یازدهم امید بخش مردم کشور به ویژه جامعه عشایر کشور شده است که این یک فرصت کم نظیر برای این قشر است.
در این آیین از خدمات صادق نکوئیان مدیرکل سابق امور عشایر استان فارس قدردانی شد و روح الله بهرامی به عنوان مدیرکل جدید امور عشایر استان معرفی شد.
6113 / 2027
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
کد N1550437

وبگردی