آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

احیاء فرهنگ مطالعه راه گسترش معنویت در جامعه است

احیاء فرهنگ مطالعه راه گسترش معنویت در جامعه است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: احیاء فرهنگ مطالعه، راه گسترش معنویت و ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه است.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه همزمان با روز کتاب و کتابخوانی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: شرایط کنونی کشور به گونه ای است که از الگوی جامعه باز پیروی می کند و بسط آگاهی و از مسیر مطالعه در برابر تهدیدهای فرهنگی و اعتقادی دشمن نیاز جدی جامعه است.
وی توضیح داد: دشمن درصدد گرفتن قدرت تشخیص از فرزندان این مرز و بوم از طریق ابزارهای تبلیغاتی از قبیل شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است و ابزاری که در این شرایط می تواند قدرت تشخیص را به فرد بازگرداند، فرهنگ مطالعه به خصوص مطالعه هدفمند علوم اسلامی و انسانی است.
وی ادامه داد: معلم ها و مدرسان دانشگاه ها تاثیر مستقیم بر شخصیت پردازی،روحیه و انگیزه نسل جوان دارند و در کنار دانش و مهارت علمی باید آنان را به ارزش های دینی و معنوی و علوم اسلامی آگاه و مجهز کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: احیاء فرهنگ اسلامی و ایرانی و نهادینه کردن اخلاق در جامعه از مسیر مطالعه و توسعه فکری می گذرد که مسئولان فرهنگی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: افراد فرهیخته و نهادهای فرهنگی استان الگوی اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هستند چرا که این مهم یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی و باروری اندیشه در جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، بی توجهی خانواده ها و وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری به علوم انسانی و اسلامی را یکی از مشکلات بزرگ نظام آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: علوم انسانی در کشورهای غربی بر اساس مکتب لیبرالیسم و مارکسیسم پایه گذاری شده اما، در ایران که علوم اسلامی بر اساس مکتب اسلام و اهل بیت(ع) شالوده تفکر استو باید اصلاحات لازم در این زمینه انجام شود.
وی تاکید کرد: مطالعه باعث آگاهی اقشار مختلف جامعه می شود بنابراین مسئولان فرهنگی باید در راستای نهادینه کردن این فرهنگ برنامه‌ریزی های جامع و هدفمند داشته باشند.
73 کتابخانه در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013خبرنگار: مصطفی مجللی**انتشار دهنده:مژگان حیدری*
کد N1550197

وبگردی