آفتاب

مرگ دختربچه بابلی درپی استفاده از سم کشاورزی برای دفع شپش

مرگ دختربچه بابلی درپی استفاده از سم کشاورزی برای دفع شپش

بابل- دختر بچه بابلی که مادرش از سم کشاورزی برای دفع شپش سرفرزند خود استفاده کرده بود به کما رفت و صبح امروز جان باخت.

به گزارش خبرنگار مهر،دختر هفت ساله ساکن اهل یکی از روستاهای بندپی شرقی شهرستان بابل بر اثر سمپاشی برای دفع شپش دچار مسمومیت شده و به کما رفته بود، صبح دوشنبه در بیمارستان بابل جان باخت.

 هنگامیکه مادر ضحی متوجه شپش در سر فرزندانش می شود از سم کشاورزی برای از بین بردن شپش در سر کودک استفاده می کند و باعث مسمومیت در دو کودکش پسر ۱۰ساله و دختر ۷ساله می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل در گفتگو با مهر  اظهارداشت: وضعیت پسر بچه ده ساله روبه بهبودی می باشد امادختر هفت ساله به کام مرگ کشیده شد.

سید عارف هاشمی ادامه داد: متاسفانه خود درمانی جان این دختر هفت ساله را گرفته است واین از مواردی است که قابل جبران نمی باشد.

وی افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شامپوها مخصوص شپش را به صورت رایگان در اختیار خانواده ها قرار می دهد هیچ محدودیتی برای توزیع آن وجود ندارد.

هاشمی از خانوادهها خواست تا به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک از دارویی که شناختی نسبت به آن ندارند استفاده نکنند و حتما قبل از مصرف از مشاوره کارشناسان دارویی کمک بگیرند

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بابل ضمن ابراز تاسف از دانش آموز ابتدایی افزود: ۷۰کارشناس مراقب سلامتی دانش آموزان در مدارس شهرستان بابل می باشند و هر گاه تشخیص دهند که کودکی دارای شپش می باشد تمهیدات لازم از جمله دراختیارقرار دادن شامپو مخصوص ضدشپش ورعایت نکات بهداشتی در اختیار خانواده ها قرار می دهند.

همت احمدی ادامه داد: در روستاها بهورزان و خانه های بهداشت با مدارس همکاری خوبی دارند و ما بارها از طریق مدیران مراکز به دانش آموزان وخانوادها منع خود درمانی را هشدار دادیم.

کد N1550150

وبگردی