آفتاب

وزیر بهداشت اعضای شورای آموزش پزشکی عمومی را منصوب کرد

وزیر بهداشت اعضای شورای آموزش پزشکی عمومی را منصوب کرد

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی احکامی اعضای شورای آموزش پزشکی عمومی را برای مدت ۲ سال منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت دکتر سید حسن هاشمی طی احکامی دکتر عظیم میرزا زاده، دکتر الهه ملکان راد و دکتر طاهره چنگیز را به عنوان عضو حقیقی و روسای دانشکده پزشکی ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور را به عنوان عضو حقوقی شورای آموزش پزشکی عمومی منصوب کرد.

هاشمی در این حکم با بیان اینکه دوره آموزشی پزشکی عمومی به عنوان پایه آموزش پزشکی نقشی کلیدی در ارتقای خدمات سلامت کشور دارد، یادآور شد: به لحاظ نقش مبنایی این دوره، ارتقای کیفی آن می تواند اثر بسزایی در توسعه آموزش های تخصصی و حرکت کشور به سمت مرجعیت در حوزه پزشکی داشته باشد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به عنوان گام چهارم طرح تحول نظام سلامت در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت تدوین  شده و ارتقای آموزش پزشکی عمومی از جمله محورهای مهمی است که در این بسته ها مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

هاشمی به اهمیت شورای آموزش پزشکی عمومی در سیاستگذاری های مرتبط با دوره پزشکی عمومی اشاره کرد و گفت: لازم است تا علاوه بر اساتید صاحبنظر این حوزه دانشکده های پزشکی کشور نیز در این امر مشارکت داشته باشند.

وزیر بهداشت گفت: دانشکده های پزشکی به عنوان متولی اصلی دوره پزشکی عمومی نقش مهمی در برنامه ­ریزی و ارتقای این دوره دارند. لازم است این نهادها از طریق مشارکت در سیاستگذاری و تصمیم گیری های ملی، زمینه ­های تطابق این تصمیمات با اقتضائات بومی را فراهم آورند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: تصمیمات و سیاست های شورای آموزش پزشکی عمومی زمینه های ارتقای آموزش پزشکی عمومی کشور و پاسخگویی این حوزه به نیازهای نظام سلامت را فراهم آورد.  

کد N1550030

وبگردی